Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vserver hos Gigahost (Lorteservice) - Hjælp til driften?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare smid en mail hertil så skal jeg også kigge på det..

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:44

Du skal bare sørge for det er en "managed" hosting løsning. Hvad enten det er en dedikeret eller vserver.
Det er den måde du som "ikke-kyndig" sikre dig den bedste oppetid og bedste sikkerhed

50.000 om måneden er et vidt begreb, det kommer meget an på hvad services der kører på siden
Jeg er sikker på mikkel kan løse opgaven med det setup de har. Har selv et ligende til en ny gruppe danske sites vi søsæter over vinteren. De er i dette tilfælde hostet hos http://dlx.dk/

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 20:48
BannerSalg.dk:

Noget helt andet... når vi nu ikke har forstand på vserver vedligeholdelse, er det så overhovedet en god ide at have sådan en? Siden har været lidt død de sidste halve år, men trækker stadig 50.000 unikke om måneden. Næste måned lancerer vi en ny side og så kommer vi nok op på de 100.000 unikke om måneden, som vi havde tidligere. Hvilken hosting kan klare denne trafik, uden at vi selv skal vedligeholde noget som helst?

En virtuel eller dedikeret server kan sagtens være en fin løsning selvom i ikke selv kender noget til det, det er bare vigtigt at i så får en aftale med jeres udbyder eller en konsulentvirksomhed om at stå for den indledende opsætning, den løbende opdatering samt stå til rådighed for konfigurationsændringer samt hjælp ved nedbrud som dette. Dvs. det funktionelt for jer som kunde skal fungere som hvis i havde et webhotel, men at i blot får den kapacitet og fleksibilitet en selvstændig server giver jer. Den slags aftaler kan skrues sammen på rigtigt mange forskellige måder, men dit budget lyder bestemt ikke urealistisk - tvært i mod kan det sikkert også gøres billigere (dog naturligvis afhængig af de nærmere forhold).

Rettelse: Så lige at du skrev i året og ikke i måneden :) at få en ordentlig managed løsning til max 250 kr. i måneden tror jeg ikke er realistisk.
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 20:56

Ja, det var en fejl at jeg skrev pr. mdr.. rettede det til om året :) Beklager... hehe...

Hvad skal I have af info fra mig? Jeg vil gerne modtage nogle tilbud og selvfølgelig det bedste/billigste tilbud I kan komme op med.

Bacardil -> Hvilke udenlandske servere? Det er underordnet hvor serveren er placeret, så længe det er nemt og enkelt og ikke kræver noget fra os.

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 20:58

Kristoffer W Hansen:

50.000 om måneden er et vidt begreb, det kommer meget an på hvad services der kører på siden

Den del der trækker mest trafik er "dating" delen.. 80% af trafikken er nok der.

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 21:00

Følger op på svarene imorgen.. hopper af nu

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 21:05

Skal have informationerne for at kunne komme ind på serveren (password til root brugeren)

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 16:05

Hej alle,

Her til morgen har jeg fået en mail fra gigahost, at de havde løst problemet. Det viste sig, som andre også har været inde på i tråden, at det åbenbart var vores "egen skyld" selvom vi ikke har pillet ved serveren og filerne i et halvt år.

De har skrevet følgende:

I det pågældende tilfælde var det dog meget simpelt. Det var blot at logge ind på serveren vha. SSH og køre følgende kommando:

/etc/init.d/apache2 start

Da jeg STADIG ikke fatter en meter og Gigahost ikke yder vedligeholdelsesservice af vservere, er jeg interesseret i at få et tilbud på fast vedligeholdelse eller hvad det nu kræver af den eksisterende vserver hos Gigahost. Jeg har intet imod at flytte, men det er noget værre rod at skulle flytte det hele. Derfor denne løsning.

I løbet af et par måneder lancerer vi et helt nyt site på hergece.com og der må denne slags nedbrud osv. bare ikke ske.

Nogen der kan give mig en pris på vedligeholdelse?

Jeg har modtaget mails fra nogle af jer. I må meget gerne se dette som et svar.

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 18:02

Hej William

Vi bruger Webglobe.dk hvor vi har vores dedikerede HP server kørende, med Plesk administration, fri trafik mv.

De har mange forskellige interessante variationer til fuld administration, og de har priser der sagtens kan matche 2-3000kr./md.

Det kører suverænt!!

PS: Vi får ikke procenter, er bare tilfreds kunde hos dem ;)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:24

2-3000kr/mdr er også alt for meget.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)