Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vserver hos Gigahost (Lorteservice) - Hjælp til driften?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Min tyrkiske gå-i-byen guide hergece.com lå i sin tid på en alm. server hos gigahost. Da denne begyndte at trække meget trafik og lagde den almindelige server ned, blev jeg anbefalet at flytte siden over på en vserver. Hverken jeg eller min programmør på siden havde/har forstand på en vserver. Dengang fik vi hjælp fra gigahost, der satte den op for os.

Nu er hergece.com pludselig nede og det har den været i 3 dage nu. Gigahost vil ikke hjælpe og de siger nu, at vi selv er ansvarlige for driften af denne vserver. Det er sikkert også rigtigt og fred være med det, men når vi nu ikke kan og aner noget som helst om det, så er det satme en dårlig service, at de i sin tid hjælper os over med alt der nu skulle til, og nu vil de ikke hjælpe.

hergece.com har været urørt i mindst 6 mdr, så der er ikke nogen koder, filer, mapper osv. der er pillet ved. Hvorfor siden pludselig går ned, forstår jeg så ikke. Men Gigahost kan "konkludere" at der af den ene eller anden årsag, tilsyneladende ikke kører en webserver (evt. Apache) på min vserver. Hvorfor der pludselig ikke gør det, kan de ikke svare på.

Er der nogen herinde der kan oversætte dette til forståeligt sprog, så jeg kan følge med? Hvad skal jeg/min programmør gøre?

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 19:31
At en server ikke er blevet rørt i 6 måneder er ikke ensbetydende med at den bør fungere som den gjorde 6 måneder tidligere. 6 måneder uden sikkerhedsopdateringer kan resultere i at serveren bliver sårbar og derfor måske ender med at blive inficeret og misbrugt. Det er dog ikke sikkert at det er årsagen, der kan også være flere andre årsager til at webserveren ikke længere fungerer så det mest fornuftige er at betale Gigahost eller andre for at kigge på det hvis ikke i selv har den fornødne indsigt.
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:38

Du kan kontakte mig på mmc@mc-solutions.dk med flere detaljer, så skal jeg prøve at kigge på hvad der er galt og hvad det vil koste at fixe.

Dbh

Mikkel Christensen

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 20:28

Hej Sune,

Tak for svar. Jeg ved som sagt intet om det overhovedet. Jeg er bestemt interesseret i at betale for det, men det er gigahost ikke interesseret i. De sælger nok bare hosting og ikke roder med dem.

Mikkel, jeg har sendt en mail til dig. Giv mig gerne en pris.

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 20:30

Noget helt andet... når vi nu ikke har forstand på vserver vedligeholdelse, er det så overhovedet en god ide at have sådan en? Siden har været lidt død de sidste halve år, men trækker stadig 50.000 unikke om måneden. Næste måned lancerer vi en ny side og så kommer vi nok op på de 100.000 unikke om måneden, som vi havde tidligere. Hvilken hosting kan klare denne trafik, uden at vi selv skal vedligeholde noget som helst?

Fra Århus
Tilmeldt 8. Feb 08
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 20:31

Hvis du vil have noget som kan konkurrere med Mikkel kan du også sende mig en PM.

Vi har lidt af hvert og nogle meget dygtige folk.

Catillo, Web der virker!

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 20:32

P.s. jeg gider ikke betale 5000 kr om måneden for hosting, som jeg fik tilbudt engang af diverse store hostingfirmaer. Kan det lade sig gøre for 2-3000 om året?

Fra Århus
Tilmeldt 8. Feb 08
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 20:36

Hvis du både sender Mikkel og jeg en mail og der evt. er en 3. der melder sig på banen med et bud, kan du få noget at sidestille med, både hvad angår problemløsning rent teknisk, men absolut også pris.

Så må "the best man" win..

Catillo, Web der virker!

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 20:37

Det jeg lige har skrevet til Mikkel på mail er, at jeg ikke aner hvilke oplysninger jeg skal give... Så hvis en af jer lige fortæller mig hvilke oplysninger I vil have, så sender jeg PM/mail til alle interesserede.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 20:41

Hvis det ikke skal være i DK så kan man få det billigt inkl. full service 24/7

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)