Hej.
Jeg vil hermed gerne høre mere vedr freelance bryllupsfotograf. Har tjekket "forevigt.dk" via AMINO og finder det interessant.
Lidt om mig selv:
46 år gammel, gift, ingen børn. Har fotograferet med spejlrefleks i mere end 20 år, på det ekstreme hobbyplan. For knap 2 år siden tog jeg
springet til den digitale SLR-verden og købte et Pentax. Efter at have haft det i 1 1/2 år blev det skiftet ud med et Nikon D300, 18-70, 70-300 (VR),
SB900 Flash og et CF UDMA til at matche. Skød næsten kun i RAW med mit Pentax, det var utroligt nemt at konvertere filerne til jpeg. Finder
det noget mere besværligt med Nikon. Ønsker du at vide mere specifikt om hvad jeg mener er gode billeder, har jeg nys lavet mig en hjemme-
side www.bryllups-pho2grafen.dk Ikke en hjemmeside der bliver rost af branchefolk, men sjovt nok kan "almindelige" mennesker godt lide
både mine billeder og min hjemmeside.
Min filosofi med at tage gode billeder: menneskene på dem skal "fylde billedet ud" eller placeres i rule of thirds, kombineret med baggrund og
evt kulisser, der dog ikke må rode for meget. -Men sommetider er der bare ikke tid, gæsterne står og kaster ris i hovedet på parret. ikk´?
Fotograferede et helt bryllup (10 timer) fra før ankomst til kirken, lige til bruden dansede med sin far, kun 5 dage efter indkøb af ovenstående
Nikon-udstyr. Fandt ud af hvor sjovt det er, hvor hårdt arbejde det er, og fandt siden ud af hvordan kameraet helst skulle have været indstillet.
Parret blev forbavsende nok meget begejstrede for billederne. Hvad der overraskede mig mest var gæsternes imødekommenhed under hele
begivenheden. Så et eller andet må jeg have haft fat i? Eller osse var det bare fordi mit slips matcher printet på min kamera-rem?
Glæder mig til at høre om I finder det interessant?
Mvh Søren H Larsen