Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt Rejsebureau - Rejsegarantifonden!!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Nov 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Jeg er ved at starte et nyt rejse bureau, som skal koncentrere sig om 1 rejsemål i verden.

Jeg vil tilbyde at arrangere fly, hotel og udflugter på det rejsemål, og som jeg kan forstå på det hele, så SKAL man være medlem af rejsegaranti fonden hvis man vil tilbyde en blanding af mindst 2 af disse ydelser.

Men hva hvis kunden køber flybilletten hos et firma, hotellet hos et andet, og udflugterne hos et tredje, altså 3 forskellige firmaer, med 3 forskelligere CVR numre, registreret med 3 forskellige personer, men de 3 firma'er, ligger på samme adresse.. - ligesom mytravel, vikingrejser, tjæreborg osv.

Skal man så stadig være medlem af rejsegarantifonden?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:22

Hvis kunden selv køber billetten frem til rejsemålet (uden din formidling) skal du ikke være medlem af rejsegarantifonden.

Henrik

Tilmeldt 22. Nov 07
Skrevet kl. 18:26

Vil det siges, at jeg kan sælge kunden transport fra lufthavn til hotel, hotellet & udflugterne i destinationslandet, også tage mod betaling her i Danmark, UDEN at være medlem af rejsegarantifonden? Hvis bare kunden selv sørge for flybilletten?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:34

Ja. Det er en praksis som vi selv anvender i stor stil uden problemer.

Henrik

Tilmeldt 22. Nov 07
Skrevet kl. 18:43

Okay men er det noget i har haft op og vende med rejsegarantifonden? Eller sælger i bare der ud af...

For der står jo klart og tydeligt i loven, at en rejseagent der i EGET navn sælger et REJSEARRANGEMENT skal være registreret.

& Rejsearrangement beskrives ved at mindst 2 af disse kombineres; transport, indkvartering og udflugt.

Men jeg er meget i tvivl omkring det, og hvergang man spørg rejsegaratifonden, så skal du være medlem, lige meget hvad. (nogen skal de lave penge på jo)

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 19:12

Jeg kan goft følge dig og har haft samme oplevelse med Rejsegarantifonden. Men vi havde en "konkurrent" der klagede over vores rejseaktivitet til Rejsegarantifonden. Den gang gjorde vi redde for vores rejser og siden har vi ikke hørt noget.

En anden kollega der driver en del ture argumenterede for at det var ture for "hans venner". Den gav heller ikke anledning til bemærkninger fra Rejsegarantifonden.

Nu gør vi deet i praksis som jeg skrev i det første svar - og i de få tilfælde hvor der ikke er tvivl om at man skal registreres lader vi et registreret rejsebureau stå for turens tekniske del.

Henrik

Tilmeldt 22. Nov 07
Skrevet kl. 13:51

Er der andre der har erfaring med det samme?? Mht. rejsegarantifonden..

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Nov 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:33

Hej

Ved godt det er et meget gammelt indlæg, men har samme problem, ved ikke om vores virksomhed skal være medlem af rejsegarantifonden?

Jeg har startet rejsehjemmesiden togfrog.com og vi skal nu til at have bookingsystem på side, så man kan booke aktiviteterne man kan se på videoerne. Men det eneste vi gør er at videre formidle rejseaktiviteterne, så er i tvivl?

Venlig hilsen

Rasmus

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)