Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du programmør eller webdesigner?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 5. May 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger en programmør og en webdesigner, der vil være med til at starte en ny innovativ IT-virksomhed. Produktet er kort sagt et innovativt, dynamisk intranet, der lægger rigtig stor vægt på det personlige. Intranettet hjælper medarbejdere med at skabe arbejdsmæssige og sociale relationer på kryds og tværs i virksomheden. Herved får virksomheden engagerede, selvbærende og glade medarbejdere, der har mulighed for at udnytte hinandens kompetencer fuldt ud.

Har du som programmør eller webdesigner et ekstra drive og kan du bevare overblikket i en længervarende og udfordrende proces?                                                                                                                                                                                                      Som programmør skal du kunne programmere i fx php, java eller asp - og samtidig kunne programmere databaser i fx SQL. Det er op til dig selv hvilket sprog, der programmeres i - hvad du synes er bedst og sjovest.

Virksomheden er allerede blevet set igennem af IT konsulenter, og de anbefaler, at virksomheden deltager i Venture Cup - det bliver fedt:-)

Hvad får JEG ud af det?!:

·         Have det sjovt med noget, du kan lide at lave.

·         Frem for alt team spirit.

·         Del i idéen. Idéen er blevet set igennem af konsulenter, som mener at med det rette team, kan virksomheden blive en rigtig succes.

·         Store indtjeningsmuligheder.

·         At starte firma vil skærpe dine kompetencer mere end noget andet.

·         Intet ser bedre ud på cv’et end at have startet eget firma.

·         Deltagelse i Venture Cup.

Jeg går på Handelshøjskolen i Aarhus. Jeg er bedst inden for økonomi, salg, opstart af virksomheder og den ”bløde” del af IT, altså ikke programmering.

Hvis du mener, at du har et indre drive og kompetencerne til at starte eget firma, hører jeg hellere end gerne fra dig – selvom du ikke har truffet den endelig beslutning, men bare er nysgerrig. Så tager vi et møde og snakker om det.

Med venlig hilsen

Kris Bjørn Jeppesen

Email: kris@startit.dk

Mere information om mig: http://www.linkedin.com/in/krisbjoernjeppesen

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 09:19

Hej Kris

helt klart en idé, som der er vær at arbejde videre med. Men jeg vil tillade mig at stille spøgsmålstegn om en programmør er nok. Har kendskab til mange lignende projekter, og hvis produktet skal være gennemarbejdet, og fyldestgørende. Så er en programmør ikke nok. I mandetimer vil jeg uden at vide mere, end du har skrevet skyde udviklingstiden til at være omkring 3-4000 timer. Jeg ville råde dig til at finde et partner firma, der har programmører ansat, eller nogeti den stil. Så vil du få projektet lavet indenforrimelig tid, samtidig med du kan få delt det økonomiske ansvar for projektet.

Kristoffer

Dbh Kristoffer

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 10:43

Jeg er enig med Kristoffer. Derudover vil jeg løfte en pegefinger: du skal ikke lade vedkommende vælge frit på hylden med teknologier. Der er alt for mange faktorer der skal tages højde for, såsom performance, omkostninger til servermiljø, hvor godt stillet du er hvis du skal søge nye folk (her vil Java fx være et dårligt valg, selvom Javafolk sikkert vil være uenige med mig), hvilke tekniske finurligheder der skal udbydes, levetid (her vil ASP classic være et særdeles dårligt valg). Det var lige on top of my head.. der er i sagens natur mange, mange andre der skal overvejes som i sidste ende skal resultere i at DU dikterer teknologien.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:57

Hej Kris

Jeg har lige et par pointers til dig:

- Du skal nok være rigtigt god til, at hvordan dit projekt er forskelligt fra GroupCare. Helst hvordan du skaber mere værdi end deres produkt.

- Overvej at baserer den tekniske løsning på SharePoint Server, den står i forvejen ude hos rigtigt mange virksomheder. Samtidigt er SharePoint løsninger traditionelt relativt kostbarer hvilket betyder du kan sætte et rimeligt højt pristag, på din løsning. Antageligt 75K+. Microsoft er typisk villige til at hjælpe med markedsføring for produkter baseret på deres platforme.

- Ligesom Kristoffer tror jeg ikke, at du kan klare det med en enkelt programmør, det er et meget stort projekt at begive sig ud i, det er ikke fordi der ikke er andre firmaer der prøver at gøre det samme. Hvis du skal allierer dig med et firma, er nok tvingende nødvendigt at skaffe venture kapital, da der ikke er ret stor sandsynlighed for at et firma kan afsætte de ressourcer, uden betaling. Hvis de kan så er det usandsynligt at de er en særlige gode partnere, da de fleste kompetente firmaer i dagens virksomhedsklima ikke har problemer med at afsætte deres ydelser.

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Skrevet kl. 23:58

Hej

Jeg er da glad for i er enig med mig! Wink

Lundsby:
Hvis de kan så er det usandsynligt at de er en særlige gode partnere, da de fleste kompetente firmaer i dagens virksomhedsklima ikke har problemer med at afsætte deres ydelser.

Jeg kan godt se, hvad du mener med dette. Efter min bedste overbevisning en mulighed for at finde gode samarbejdspartnere, hvis man tilbyder en del af firmaet. Så enten skal man betale fuld pris for udviklingen eller skal man afgive en del af firmaet.

Noget helt andet er, at jeg godt kunne se nogen fordele i at have en programmør i firmaet. Da der skal tages mange valg om platform og lignende. Hvor en programmør ofte har nogen bedre prefærencer at vælge ud fra. Hvis en sådan programmør, kunne komme med noget kapital, så ville du vinde på flere områder.

Go´ weekend...

Kristoffer

Dbh Kristoffer

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:58

Kristoffer IT Simple:
Jeg kan godt se, hvad du mener med dette. Efter min bedste overbevisning en mulighed for at finde gode samarbejdspartnere, hvis man tilbyder en del af firmaet. Så enten skal man betale fuld pris for udviklingen eller skal man afgive en del af firmaet.

Jeg tror ikke du får et IT-firma idag, til at arbejde på din ide tilgengæld for andele. Det virker i hvertfald urealistisks for de virksomheder jeg lige kender. Hvis ideen er ekstremt god, er der måske en minimal chance, men det ville jeg ikke satse på.
Hvis det lykkedes, ville jeg tro at Kris skulle indstille sig på at sidde tilbage med en meget lille andel at det resulterende firma.

I stedet tror jeg, at Kris skulle sats på at finde et firma, der ville arbejde for ham på en reduceret timepris til gengæld for ejerandele. Så kunne Kris projektlede at fremskaffe venture kapitalen, selvfølgelig med assistence fra It-firmaet. Desværre er markedet for venture kapital idag ikke det bedste. Men det jo alligevel en lang process, og der er en masse materiale der skal udarbejdes.

Mht. valg af teknologi, så mener jeg at valget bør foretages primært udfra et afsætningsperspektiv. Jeg tror ikke, at en en typisk programmør er den bedst til at træffe dette valg, da de typisk vælger ud fra personlige præfencer for hvor hurtigt og let ting kan gøres i det pågældende miljø. I stedet bør man konsultere en med kendskab til it-miljøet for den valgte kundegruppe.

Fra Århus
Tilmeldt 5. May 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:13

Hej alle sammen

Mange tak for rådene - det sætter jeg pris på!

Bedste hilsner

Kris

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Skrevet kl. 18:06

Hej Kris og Lundsby

Det var så lidt Kris. Har set for mange brænde nallerne, og så er det jo kun dejligt, at komme med lidt råd en gang imellem! Wink

Lundsby: Jeg må give mig i forhold mange af dine pointer. Jeg har bare oplevet programmerings virksomheder, som går ind i sådanne projekter. Det har nok været pga. idéernes kvalitet, og programmerings firmaet har tiden, overskudet og set muligheden. Men som tommelfinger regel, kan det nok ikke bruges.

Efter min overbevisning skal Kris ikke være projektleder som rolle, han skal have en rolle af nær kunde. Det er kunden der skal have idéerne om produktet, det vil sige hvad han gerne vil have, og hvordan den endelige application skal virke. En projektleder er mere en der skal styre tropperne(programmørerne), og skal vide noget om programmeringsdelen. Da der skal laves design, opdeles i mindre bider osv. Så Kris skulle søge en samarbejdspartner, på den ene eller anden måde. Der vil lave det for ham, hvor han kan bistå med hvordan programmet skal virke. Derefter skal det være partneren der skal tage over, og sørge for det bliver lavet ordentligt.

Kris hvis du finder en god samarbejdspartner, som du har tillid til, så behøver du ikke en programmeringsmand til hjælp. Men hvis du finder en partner, som du ikke føler dig sikker på, så kunne det være en god idé, at få en tredje mand til at kigge det igennem. Men det kommer helt an på din mave fornemmelse, og hvordan du har det med sådanne ting.

Ellers vil jeg give dig ret Lundsby, du havde nogen bedre argumenter, og det er dejligt at lære noget nyt hver dag. Big Smile En god saglig diskussion, er kun en gevinst for alle parter. Big Smile

Go´ Søndag

Kristoffer

Dbh Kristoffer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)