Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

søgeoptimering

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

G1mZee:

så det rigtigt noget at meta tags ikke er så vigtige mere?

Det er helt korrekt. Du kan læse mere om meta tags på siden om Søgemaskineoptimering

Venlig hilsen,

Christian

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 15:29

Kristoffer W Hansen:

Frank Hellerup Madsen:

Hej Kristoffer,

Det er da spild af tid at rende rundt og tilmelde sig søgemaskinerne. Hvis man er blot en lille smule aktivnettet, skal man blot sørge for, at pege et par links i retning af den nye hjemmeside, og så finder botterne den helt af sig selv.

Min erfaring siger i hvert fald, at man uden større indsats kan få indekseret et nyt site i løbet af højst et par dage, selv hvis man starter fra scratch. Jeg ved ikke, hvor længe man skal vente, hvis man tilmelder sig via formularerne? (Som jeg læser det på andre fora, hvor folk prøver den vej, kan man forvente, at det tager uger).

Det er ikke spild, og slet ikke nu hvor han intet indhold har på siden, så er der ikke nogen sider der har lyst til at bytte link. Linkfarms skader din SERP

Korrekt.. Men mange forums har dofollow på brugeres signature, så et link i ens signatur kunne hurtigt få ens side crawlet.

Da jeg er en meget aktiv bruger på SEO-forummet digitalpoint, linker jeg til alle mine nye sider i signaturet i en uges tid. De er alle sammen indekseret af google efter maks. 4 dage.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:34

Kristoffer W Hansen:

Det er ikke spild, og slet ikke nu hvor han intet indhold har på siden, så er der ikke nogen sider der har lyst til at bytte link. Linkfarms skader din SERP

Hej igen Kristoffer,

Hvor skrev jeg noget om linkfarms?

Nogle eksempler på links, der kunne hjælpe med at få siden indekseret er:

• At lægge et indlæg herinde i "Giv mig feedback på min hjemmeside" med link til siden
  • Et link fra webdesignerens hjemmeside
  • Links fra leverandørers hjemmeside, hvis man har en webshop
  • Link fra sin egen private blog (eller en nyoprettet firmablog på f.eks. Amino, hvor man kan fortælle om sine iværksætterbedrifter)
  • Footerlinks eller profillinks på fora og websider, hvor man i forvejen er aktiv
  • Links fra blogs hos familie eller venner

Der er ingen af disse links, der har noget med linkfarms at gøre. Og selvom flere af disse typer af links nok ikke vil gøre underværker i SERP, vil de heller ikke være direkte skadelige.

Mht. tidsfaktoren, så har jeg som tidligere nævnt ikke selv nogen erfaring med, hvor lang ventetid der er efter en manuel tilmelding til søgemaskinerne. Har du noget bud på, hvor lang tid man skal vente?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:42

Frank Hellerup Madsen:

Kristoffer W Hansen:

Hej igen Kristoffer,

• At lægge et indlæg herinde i "Giv mig feedback på min hjemmeside" med link til siden
  • Link fra sin egen private blog (eller en nyoprettet firmablog på f.eks. Amino, hvor man kan fortælle om sine iværksætterbedrifter)
  • Footerlinks eller profillinks på fora og websider, hvor man i forvejen er aktiv

Der er ingen af disse links, der har noget med linkfarms at gøre. Og selvom flere af disse typer af links nok ikke vil gøre underværker i SERP, vil de heller ikke være direkte skadelige.

Mht. tidsfaktoren, så har jeg som tidligere nævnt ikke selv nogen erfaring med, hvor lang ventetid der er efter en manuel tilmelding til søgemaskinerne. Har du noget bud på, hvor lang tid man skal vente?

Det med linkfarms var ikke ment som et svar til dig.

Du skrev at mine 3 links var spild af tid, Mit svar til dig var efterfølgende at det ikke er spild af tid at tilføje sig selv til SE'erne. For det meste resultere i en lige så hurtig indexering som et backlink fra et forum. Det er mindst lige så hurtigt lige at tilføje sit domæne til de 3 lister, som det er at gøre det på nogle forums man ikke ved hvor tit bliver deepindexed

Yderligere vil det optimale være at tilføje siderne og validere dem med både yahoo og googles webmaster tools
http://www.google.com/webmasters/sitemaps/?hl=da
https://siteexplorer.search.yahoo.com/

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 16:48

Frank Hellerup Madsen:

Kristoffer W Hansen:

Hej igen Kristoffer,

nu ved jeg ikke helt hvad SERP her..
- Men de ting du har skrevet der, giver helt klart mening for mig. Og jeg kan godt se at det ville være en fordel. Man lærer noget hver dag :).

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Fra  Veronté Skrevet kl. 17:18

G1mZee:

Search Engine Result Page ;)

Mvh., Elias Sørensen

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 17:23

Elias Sørensen:

G1mZee:

Search Engine Result Page ;)

ahh.. mange tak :p

er desværre lige kommet i tanken om en ny ting.
Jeg har jo denne side her, og har vidst ikke rigtig fået lavet en title, som syntes at skulle være vigtig efter hvad jeg forstår.. MEN! jeg har jo lavet det sådan at sidder skifter kun ved ?p=1 . så det er den samme side det hele kører fra. så hvordan skal jeg kunne variere min title i forholden til de forskellige sidder? har lavet siden i php ..

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Fra  Veronté Skrevet kl. 17:31

G1mZee:

er desværre lige kommet i tanken om en ny ting.
Jeg har jo denne side her, og har vidst ikke rigtig fået lavet en title, som syntes at skulle være vigtig efter hvad jeg forstår.. MEN! jeg har jo lavet det sådan at sidder skifter kun ved ?p=1 . så det er den samme side det hele kører fra. så hvordan skal jeg kunne variere min title i forholden til de forskellige sidder? har lavet siden i php ..

Det kan gøres på mange måder.

Som regel bygger jeg sider op, så alt mit design ligger i inc/layout.php, og så har jeg en funktion for header og footer.

Så laver jeg en side med :

<? print_header("INDHOLD DER SKAL VISES I <title>"); ?>

<h1>Velkommen</h1>

bla bla bla

<? print_footer(); ?>

I print_header bliver der så lavet alle mysql forbindelser, alle divs bliver tegnet, sessions startet og alle de andre ting man ellers skulle have brug for.

I dit eksempel er du nok nødt til at lave en if eller case. Jeg er ikke vant til case, så jeg plejer at bruge if.

f.eks.

if($_GET[p] == 1){

$titel = "Forside";

}elseif($_GET[p] == 2){

$titel = "Kontakt os";

}

echo "<title>".$titel."</title>";

Ellers kan du jo gøre det med javascript på hver side:

document.title = 'Forside";

Mvh., Elias Sørensen

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 17:34

Hejsa, lad mig rette eventuelle misforståelser.

Hvis tiden er vigtig vil jeg opfordre til IKKE at tilmelde sig direkte til søgemaskinerne – vores erfaring er, at det hos Google typisk tager 2 til 6 uger før siden kommer med i SERP. Benyttes derimod linkbuilding kan optagelsen opnås på under 24 timer.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Fra  Veronté Skrevet kl. 17:37

Torbjørn:

Hejsa, lad mig rette en misforståelse.

Hvis tiden er vigtig vil jeg opfordre til IKKE at tilmelde sig direkte til søgemaskinerne – vores erfaring er, at det hos Google typisk tager 2 til 6 uger før siden kommer med i SERP. Benyttes derimod linkbuilding kan optagelsen opnås på under 24 timer.

Som jeg skrev på side 1 Wink

Mvh., Elias Sørensen

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)