Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

søgeoptimering

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har lavet en side, men jeg kan ikke se den på google? hvad kan jeg gøre. www.klsupport.dk

tænkte også på hvordan man kan læse om hvordan man laver et cms system, nogen gode steder på nettet der? - med php..

mange tak.

- Niclas Schumacher

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:43

Hej Niclas,

Før Google kan indeksere din side og inkludere den i sine søgeresultater, skal den først vide, at den eksisterer. Det gøres bedst ved at linke til den, så Googlebot kan følge links fra andre aktive sider og finde vej til din side.

Jeg lægger lige for med at indsætte et aktivt link til din side: www.klsupport.dk.

Så langt, så godt. Nu skal du så overveje, om du kender nogen andre, der måske kan smide et link til siden. Har du selv en blog, kan du lægge et link der. Giv Google nogle flere muligheder for at finde vej til din side, så bliver den hurtigere fundet.

Opdatering: Nu kiggede jeg lige ind forbi din side. Der skal være noget unikt indhold på den, før du kan regne med at den bliver indekseret hos Google. Og i hvert fald før den bliver vist på nogle søgninger andet end din sides navn og lignende. Få fyldt en smule tekst på siderne, andet end lorem ipsum-teksten, så er du godt på vej.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:48

Hvor længe siden er det du lavede siden og lagde den op? Det tager noget tid at få den indexeret, især hvis du ikke har tilføjet den til Søgemaskinernes bots

Det kan du gøre her:
http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl

http://search.msn.com/docs/submit.aspx?FORM=WSDD2

http://siteexplorer.search.yahoo.com/submit

Mht cms's så kan du læse lidt om de der er tilgængelige her http://www.opensourcecms.com/

Hvis du vil kode dit eget helt fra bunden, så kan du læse om defunktioner du fårbrug for på denne side http://www.w3schools.com/PHP/DEfaULT.asP

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 14:58

Lad være med at bruge URL tilføjelsessiderne på søgemaskinerne.

Få et link på en side (f.eks. amino eller andre), og din side vil hurtigt blive indekseret.

Manuel tilføjelse til især Google vil hæmme din position i søgeresultater.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 14:58

Hej Kristoffer,

Det er da spild af tid at rende rundt og tilmelde sig søgemaskinerne. Hvis man er blot en lille smule aktiv på nettet, skal man blot sørge for, at pege et par links i retning af den nye hjemmeside, og så finder botterne den helt af sig selv.

Min erfaring siger i hvert fald, at man uden større indsats kan få indekseret et nyt site i løbet af højst et par dage, selv hvis man starter fra scratch. Jeg ved ikke, hvor længe man skal vente, hvis man tilmelder sig via formularerne? (Som jeg læser det på andre fora, hvor folk prøver den vej, kan man forvente, at det tager uger).

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 15:06

hold da op nogle hurtige svar her inde :D . tror jeg kommer til at nyde godt af ;)..

Nu har jeg ikke lavet den til mig selv, men, er det egentlig min opgave at få den op på den måde?

så det rigtigt noget at meta tags ikke er så vigtige mere?

ang det med tekst, så er det fordi, at teksten er noget kunden skal udfylde, men har ikke fået det gjort endnu..

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 15:18

Well.. Nu bygger SEO jo på ekstremt mange ting, og at komme rundt om alle punkter kan være meget svært.

Efter, hvad jeg mener, så betyder meta tags ikke helt som meget som for nogle år siden. Søgemaskiner er blevet mere intelligente, og kigger nu ud fra indholdet på siderne.

Dog er det stadig vigtigt at huske at man skal: have keywords i title-tagget, have keywords som metatag, evt. decription tag, have keywords i h1 og h2 tags, samt i indholdet.

Udvælg maks. 10 "hovedkeywords", som du vil resultere på, og så begynd på noget linkbuilding ;)

Et klassisk eksempel på, hvor vigtigt linkbuilding er, er det såkaldte "Google bomb attack", en blogger satte en "bombe" i gang mod google, hvor han linkede til George W. Bush's biografi på det hvide hus's hjemmeside. Som linktekst brugte han så "Miserable failure", og efter at han havde fået linket til biografien fra en MASSE sider med høj pagerank, rankede George Bush's biografi så højest når man søgte på "Miserable failure".

Husk derfor at i linket skal også indgå dit "hovedkeyword", det giver dig godt.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 15:22

Frank Hellerup Madsen:

Hej Kristoffer,

Det er da spild af tid at rende rundt og tilmelde sig søgemaskinerne. Hvis man er blot en lille smule aktivnettet, skal man blot sørge for, at pege et par links i retning af den nye hjemmeside, og så finder botterne den helt af sig selv.

Min erfaring siger i hvert fald, at man uden større indsats kan få indekseret et nyt site i løbet af højst et par dage, selv hvis man starter fra scratch. Jeg ved ikke, hvor længe man skal vente, hvis man tilmelder sig via formularerne? (Som jeg læser det på andre fora, hvor folk prøver den vej, kan man forvente, at det tager uger).

Det er ikke spild, og slet ikke nu hvor han intet indhold har på siden, så er der ikke nogen sider der har lyst til at bytte link. Linkfarms skader din SERP

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 15:25

G1mZee:

Nu har jeg ikke lavet den til mig selv, men, er det egentlig min opgave at få den op på den måde?

så det rigtigt noget at meta tags ikke er så vigtige mere?

Hej igen,

Hvis du er bestilt til at levere en hjemmeside, og kunden ikke har bestilt/betalt dig for at gøre noget på SEO-fronten, så er det vel ikke din opgave at gøre mere.

Du har ret i, at meta tags ikke har den værdi, som de har haft.

Helt kort kan man beskrive de forskellige head-elementer:

Title - er voldsomt vigtigt og et af de vigtigste on-page elementer. Den skal helst indeholde de relevante søgeord, som en side skal findes på. Og sørg så for, at title er unik for alle undersider på en hjemmeside. Det er spild af gode muligheder, hvis alle sider har den samme title. Title vises som overskrift i Googles søgeresultater.

Description - er vigtig, fordi den ofte bliver vist som "brødteksten" i Googles søgeresultater. Her skal være et lille stykke velskrevet tekst, som kan lokke nogle besøgende til at klikke på netop dit søgeresultat.

Keywords - er stort set ligegyldig. Google bruger den ikke, men for god ordens skyld kan du godt stoppe nogle udvalgte, relevante ord ind her, hvis du har lyst.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 15:27

Elias Sørensen:

Lad være med at bruge URL tilføjelsessiderne på søgemaskinerne.

Få et link på en side (f.eks. amino eller andre), og din side vil hurtigt blive indekseret.

Manuel tilføjelse til især Google vil hæmme din position i søgeresultater.

Det er direkte forkert det du siger mht til manuel tilføjelse.
Det eneste der han skade din placering ifb med tilføjelse til søgemaskiner, er hvis du bruger et 3.parts program eller en identificeret betalings service. så kan du ende med at få dit domæne sandbaged.

Grunden til at den ammestue historie er opstået, er fordi søgemaskinen ser det som en side uden backlinks, og derfor ikke placere den særlig højt i forhold til andre. Det kommer til at ske alligevelle, da der ikke er noget indhold på siden.

Men siden blive rindexeret og forfremtiden kommer botten forbi hans domæne

Det der rent teknisk sker når du tilføjer din side på Søgemaskinens egen side manuelt, er at du tilføjer den til ders spiders arbejdsliste. INTET andet.

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)