Hejsa Kan man få momsfradrag på en policemæssig selvrisiko p.g.a bil skade. Der står ikke moms beløb på faktura vi fik fra forsikringsselskab. Tak på forhånd. MVH E.T. |
Hej!
Forsikringsydelser og erstatninger er momsfrie!
Hej! Forsikringsydelser og erstatninger er momsfrie! |
1000tak for dit hurtigt svar Peter. Forsæt god dag. E.T. |
Hej. Hvem ejer bilen? MvH Peter |
Jeg sidder her og kommer i Giv-gratis-væk-humør. Jeg har skrevet denne artikel for noget tid siden: Forsikringserstatninger - momsregninger fra forsikringsselskabet. Det er faktisk en af vores betalingsartikler - men jeg har åbnet for adgang til den for alle. Vh |
Fint nok Lars..men det er vel vigtigt, hvem der ejer bilen?
MvH Peter |
Ikke når det gælder selvrisikoen - den er jo ikke betaling for en vare eller ydelse indkøbt til virksomheden - og dermed indeholder den ikke moms - qua er den ikke momsmæssigt fradragsberettiget. Betalingen er "bare en udgift" Vh |
Momsmæssigt er jeg enig...men skattemæssigt/fradragsmæssigt må det være afgørende, hvem der ejer bilen.
MvH Peter |
Ejerskabet er jo ikke entydigt - hvis bilen er lejet/leaset, er bruger jo ikke ejer, men bruger er jo som regel (bortset fra ved korttidsleje) forpligtet til at tegne en forsikring. (Ved korttidsleje holder udlejer jo bilen forsikret - men lejer kan jo alligvel komme til at betale en selvrisiko) Vh |