Jeg har kig på en forretning der er tilsalg, som jeg godt kunne tænke mig. Jeg vil køre den videre i nogenlunde samme koncept. Jeg har fået nummeret til ejeren, men da jeg er helt ny og ingen erfaring i opstart af butik, kunne jeg godt bruge lidt vejledning. Hvad er vigtig jeg får spurgt ejeren om, nu når jeg skal snakke med ham?
Og hvad gør jeg bagefter? Går jeg i banken? Går jeg til en rådgiver eller noget helt tredje?
Mvh. S. V |
hej. spændende situation du står i.
hvis du ved du vil have den og syns det er en fonuftig pris.
går jeg ud fra du har set regnskabet igennem og kan se der allerede er et overskud.
Er det onlinehandel eller fysisk bustik.? fordi her er der meget forskel på annoncering.
find ud af hvordan han fik succes, var det netværk eller bareen god idé har han idéer til hvordan han ville øge omsætningen. hvorfor sælger han - kunne der være gemt noget under gulvtæppet.
plus hvis du ved du vil købe den så ha pengene klar tag samtalen med ham om ovenstående og så træf dit valg.
vejledning kan man få gratis når man er ny - bare søg iværksætterhjælp på Google.dk der er mulighed for at få nogle gratis timer der fra nogle folk som har set mange ting, eller bare folk med et friskt input.
her skal du så overveje risikoen ved den branche du går ind i.. om du skal være ApS med det samme, eller du skal vente til du får nogle aktiver du kan afskrive i virksomheden som f.eks en bil eller lign.