Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er en kunde?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har sammen med en samarbejdspartner snakket en del om hvad præcis en kunde er; med henblik på ikke at træde hinanden over tæerne.

Men det virker pokkers svært at få defineret.

Hvis man eksempelvis ringer til at avisforlag og spørger til hvem deres kunder er, så slår de op i deres database og lister alle deres abonnenter. Men hvad så med ham (m/k) der køber en avis i løssalg - er det så også forlagets kunde?

Tilmeldt 18. Nov 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 10:41

Alle som køber ens produkter, er kunder, man kan sige at en som har abonnent er en mere sikker kunde, en den som køber avisen, da hun/han lettere kan finde på at købe en anden avis. Men som udgangspunkt er de jo kunder begge 2. Man burde lave et godt tilbud i avisen, til nye abonnenter, så de også kommer ind og bliver en mere trofast kunde :-)

Alle mennesker er kunde emner, uanset hvilket produkt, vil der altid være kunder til det og derfor er der forskellige måder at "fange" kundernes interesse på.

Go weekend.

Hilsen, Claus

Fra Brabrand
Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 12:17

steinway:
Hvis man eksempelvis ringer til at avisforlag og spørger til hvem deres kunder er, så slår de op i deres database og lister alle deres abonnenter. Men hvad så med ham (m/k) der køber en avis i løssalg - er det så også forlagets kunde?

Som 1 siger er alle mennesker potetielle kunder, men hvis man isoleret set skal definere det ud fra ens egen postion, så er der kunder i flere i led.

Forlagets direkte kunde er bogbutikker og bogbutikkernes direkte kunder er hr og fru danmark. Hr og fru danmark er indirekte kunder til forlaget, for hvis ikke bogbutikken sælger meget af et givent produkt, køber de heller ikke meget af det. Hvilket påvirker Forlaget. Så både forlaget og bogbutikken er interesseret i at nå ud  til Hr og Fru Danmark selvom forlaget ikke handler direkte med dem.

Håber det var et svar du kunne bruge

Ha det bedst!

Steffen Hvid

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:28

> Jeg har sammen med en samarbejdspartner snakket en del om hvad præcis en kunde er; med henblik på ikke at træde hinanden over tæerne.

Den slags klausuler det lyder somom du er i gang med at lave er virkelig ikke lette at administrere, de kan let være ulovlige og i alle fald bryder de med de fri markedskræfters virke. Jeg bryder mig ikke om dem, og jeg tror du vil få mere besvær end glæde ud af det. Lad kunderne vælge!

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Fra  Steinaa Skrevet kl. 20:01

Takker for input.

Mikkel: Ulovlige? I hvilken forstand - jeg er stor tilhænger af lovhenvisninger og paragraffer mv :-)

Men jeg kan kun give dig ret - jeg er også stor tilhænger af at kunderne selv vælger, men jeg er også samtidig stor modstander af at træde samarbejdspartnere over tæerne.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 14:54

Jeg ville jo synes, at avisforlagets kunder er de B2B-partnere de har fx. kiosker osv.
Det er dem de skriver faktura til og derfor deres kunde.

Dem som køber aviserne i kiosken er slutbrugere og kioskens kunder, ikke forlagets

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 20:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

steinway:
Ulovlige? I hvilken forstand - jeg er stor tilhænger af lovhenvisninger og paragraffer mv :-)

Paragraffer må du selv google dig frem til, men det kan lugte af prisaftale, konkurrenceforvridning og andre konkurrence-begrænsende aktiviteter - og det kan man blive straffet godt og grundigt for.

Hvis du ud fra overstående føler dig lidt truffet, så hiv fat i en advokat og få sagen vurderet. Hvis først konkurrencestyrelsen møder op og ransager hele virksomheden, så kan man roligt regne med det er den første dag i række af flere dårlige dage :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Fra  Steinaa Skrevet kl. 21:35

Hehe, nu føler jeg mig ikke på nogen måde ramt da jeg er i den "rigtige" ende af aftalen.

Men konkurrencelovgivningen er nok så fint beskrevet på www.startvaekst.dk - så den kigger jeg nærmere på.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)