Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man reklamere for en mærkevare man ikke forhandler?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nysgerrig om det egentlig er lovligt at skrive og reklamere (søgeoptimere) på et varemærke som man reelt ikke forhandler?

Eks.: http://www.smartkids.dk/boernetoej-molo.asp

Shoppen er nu kommet på side 1 på google på søgeordet »børnetøj« - men teksten er lavet for at få denne placering - for shoppen har slet ikke det mærke (molo)i sit sortiment. Sådan er der mange placeringer som de får - uden de rent faktisk forhandler mærket.

Så jeg spekulerer på om det overhovedet er lovligt?

Mange hilsener Helle

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 21:17

Siden har ikke umiddelbart sin side 1 placering pga. mærket "Molo" men via optimering på "børnetøj".

At det så er dårlig kundeservice at skrive et mærke, man slet ikke tilbyder, er en anden sag, men næppe ulovligt.

Venlig hilsen
Ole

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 21:28

Der har været sager med mobil udbydere der har markedført sig online via en konkurrents navn. Så vidt jeg ved fik de et skriv fra en advokat der rimlig hurtigt fik dem på andre tanker

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 21:52

Det er der jo så ikke tale om her. Molo er et mærke og ikke en konkurrents navn.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 22:01

Det er stadig misbrug af et registreret varemærke til egen vindings skyld, så reglerne er de samme jf markedsføringsloven skulle jeg mene

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 22:11

Det er ikke tilladt at bruge Molo's logo og dermed lade forbrugeren få det indtryk at man er autoriseret forhandler. Men der er ikke noget til hinder for at markedsføre selve mærket, sålænge det sker loyalt.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 22:13

Ole Thorup:
Det er ikke tilladt at bruge Molo's logo og dermed lade forbrugeren få det indtryk at man er autoriseret forhandler

Hvis man vel at mærke ikke er det Cool

Fra Helsinge
Tilmeldt 18. Oct 08
Indlæg ialt: 142
Fra  Optimerditfirma.dk Skrevet kl. 22:27

Hvad værre er, at de OGSÅ bruger navnet/mærket som søgeord i deres adwords. Det er en klar overtrædelse af Adwords reglerne mener jeg. en evt anmeldse kan lukke for deres konto. Nu kan det vel ikke tænkes at de "måske" skal eller er lige ved at forhandle dette mærke??

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 22:33

http://www.google.dk/search?hl=da&q=molo&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

giver da ikke en adWords annonce fra SmartKids?

Fra Helsinge
Tilmeldt 18. Oct 08
Indlæg ialt: 142
Fra  Optimerditfirma.dk Skrevet kl. 22:36

http://www.google.dk/sponsoredlinks?q=molo&hl=da&start=0&sa=N

Prøv lige at køre igennem herfra...

Grunden til at det ikke komme frem via dit link, skyldes nok at deres bud på ordet er lavt og ikke fremgår så ofte vil jeg tro...

Hmmmm, der er faktisk et par stykker mere som gør tricket efter via deres adwords ... tsk tsk tsk.......

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)