Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan erhverves/finanseres en investeringsejendom?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har ingen baggrund for dette indlæg udover nysgerrighed for investeringen samt dens forudsætningerne.

Oplægget er en investering i en investeringsejendom/opgang med f.eks. 8 lejemål, heraf 2 erhvervslejemål i stueetagen.

Købspris på 8mio. Alt ved overdragelsen udlejet.

Der investeres i forhåbningen om en ejendomsværdistigning/forøgelse, f.eks. via delvis nyrenovering eller enkeltvis frasalg.

En spørgsmålsalve:

• Hvordan finanseres disse?
  • Vil det hensigtsmæssige sted at henvende sig være banken?
  • Er forudsætningen en maks. belåning til 60% - resten indskud?
  • Har man som alm. dødelig, med henholdsvis 0,- , 500tkr. og 1mio., overhovedet mulig for at erhverve sig en sådan investering? Hvis ja, ved f.eks. 0,- hvad vil forudsætningerne være?
  • Kan man frasælge enkelte ejendomme i opgangen uden videre?
  • Er det umuligt at opsige en privat lejer? Såfremt man vil renoverer enkelte lejemål for senere at frasælge/genudleje?
  • Kan en privat lejekontrakt indeholde en regulering i lejen jf. indeks lig erhvervslejemål?

Ser frem til ét input eller to, eller et brugbart link.

Forsat god aften/weekend!

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 09:49

Hej JensP

Dine mange spørgsmål tyder på at du ikke ved ret meget om ejendomsbranchen.

Det bedste du kan starte med er at rekvirere salgsmaterialet på nogle ejendomme, og sætte dig ind idet.

Dernæst skal du sætte dig ind i regelerne om ejerleligheder/andelsboliger - der findes sikkert bøger om emnet.

I disse tider er der utvivlsomt mange der ønsker at de IKKE var gået ind i den slags investeringer.

M.h.t. finansieringen kan du være næsten sikker på at investeringen ikke løber rundt likviditetsmæssigt med mindre du har en stor udbetaling.

Tilmeldt 24. May 07
Skrevet kl. 23:43

præcis, som skrevet har jeg ingen baggrund for spørgsmålene - nysgerrighed koster intet. Dine svar kan jeg som sådan ikke bruge meget til, men alligevel tak for besvarelsen.

Salgsmateriale er rekvireret, men hjælper mig ikke meget med spørgsmålene.

En brugbar henvisning til link, speficik bog eller andet vil jeg takke for.

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 12:13

Hej JensP.

1) Der er flere muligheder - hvad der passer dig og dine forhold bedst, afhænger af de konkrete omstændigheder.

2) Din bank er et oplagt sted at starte - kontakt evt. flere banker.

3) Belåningsgraden er forskellig for erhvervs- og boligdelen.

4) Ved kr. 0 er mulighederne for at erhverve en ejendom til kr. 8 mio. (formentligt) relativt små - evt. andre aktiver?

Jeg foreslår, at du drøfter spørgsmålet med din bank, der formentlig har indblik i din økonomi som helhed og som dermed bedre kan rådgive dig om dine muligheder.

5, 6, 7) Hvis du har mod på selv at undersøge området nærmere, så kan følgende links anbefales:

Bekendtgørelse af lov om realkreditlån og realkreditobligationer m.v.:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=121133&exp=1

Erhvervslejeloven:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=4039

Lejeloven:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=20610

Har du brug for konkret rådgivning og/eller assistance i.f.m. et evt. forestående køb af fastejendom, er du velkommen til, at kontakte mig.

Med venlig hilsen

Kirsten Dalum, Cand.jur.

DALUM LAW CONSULTING s.m.b.a.    www.dalum-law.dk

Dalum Law Consulting smba  - et stærkt fokus på erhvervslejeret

www.dalum-law.dk  

Tilmeldt 24. May 07
Skrevet kl. 18:18

Hej Kirsten,

tak for svarene - jeg vil, en friaften, sætte mig ned og læse dine henvisninger igennem.

Jeg håber at kunne finde en jurist lokalt i Nordjylland, når tiden engang kommer, ellers vil jeg have dig i tankerne.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)