Jeg har haft en grafiker til at komme med nogle logoforslag.
Virksomheden skal henvende sig til to hovedgrupper, og som navnet antyder, er der tale om "mini guides" for kunderne
1) Vi laver og holder "oplevelsesfortællinger" som en del af historieundervisningen i skolen ( mini guide til Danmarks historie )
2) Vi hjælper og vejleder unge der drømmer om at blive ledere, eller nye og nyere ledere, med en god lavpraktisk værktøjskasse og sparring ( mini guide til kommende ledere ).
Ved begge dele er foredrag/præsentationer en stor del - som vi har prøvet at få ud gennem logoet. Ellers er målet at signalere lidt stilren seriøsitet og bredde. Kundegruppen vil i høj grad være offetlige og private skoler
Hvis man skulle vælge ville jeg også sige nr. 3. Det ser dog lidt dumt ud at stregerne ikke er på samme niveau og selve ikonet ligner noget som er hentet ud af The Logo Creator.
Nr 1 - Den er for fed (bold) på den ufede måde Nr 2 - Får mig til at tænke på MGP Nr 3 - Er klemt. Mangler luft og plads Nr 4 - God ballance og rent udtryk
Jeg syntes der mangler harmoni mellem illustartionen og skriften....
Husk at et logo er ikke “bare” dit firmanavn opsat i en pæn skrift og farve. Logo’et medvirker til at skabe et ansigt til din virksomhed. Når man ser det – tænker man: Det er selvfølgelig sådan det skal se ud.
Uanset om dit firmalogo skal virke “smart” eller “lige ud ad landevejen”, så udgør det en vigtig del af din identitet.