Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny selskabsform på vej

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra 2010 vil det blive muligt at stifte et SPE-selskab til SMV´er.

EU-kommissionen er i færd med at forhandle et forslag.

Kapitalkravet vil blive på en euro.

Det bliver interessant at følge de yderligere krav til et europæisk ApS!

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kapitalkravet på en euro lyder rigtig godt. Det ville helt klart være noget jeg ville oprette for at minimere mine udgifter når jeg fakturere på tværs af grænserne.

Hvad er kilden til dine oplysninger? Det er mere så jeg selv kan følge udviklignen når der sker noget nyt

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Yep....Henrik......dette er en god kilde!

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

JA, det lyder rigtig godt og måske ikke..

men som der står heri..

Hovedkarakteristika for forslaget er: 

Et SPE-selskab kan stiftes af en eller flere fysiske personer eller virksomheder.

Enhver selskabsform kan som udgangspunkt blive et SPE-selskab.

Et SPE-selskab reguleres selskabsretligt af forordningen og selskabets vedtægter.

National selskabsret er kun relevant, hvor det er præciseret i forordningen.

Et SPE-selskab kan stiftes fra bunden, eller ved omdannelse, fusion eller spaltning af

eksisterende selskaber.

Et SPE-selskabs ejerandele kan ikke udbydes eller handles offentligt.

Kapitalkravet er på mindst 1 euro.

Et SPE-selskab er omfattet af reglerne for medarbejdernes medbestemmelse i det land, hvor selskabet har sit hjemsted.

En selskabsdeltager kan kræve sig indløst og kan tvangsmæssigt blive indløst i forbindelse med skadespådragende adfærd.

Et SPE-selskab kan flytte sit vedtægtsmæssige hjemsted til en anden medlemsstat.

I øvrigt gælder regler, der i vidt omfang svarer til de gældende danske regler for anpartsselskaber.

mvh   Geeked

 

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har eksempelvis det europæiske aktieselskab så vidt jeg ved ikke været nogen dunrende success, men jeg er helt enig i vigtigheden af en fælleseuropæisk selskabsretlig ramme for også de mindre virksomheder.

Det europæiske anpartsselskab henvender sig som jeg ser det primært til selskaber, der enten har datterselskaber flere steder i Europa og/eller har selskabsdeltagere fra flere forskellige EU-lande. Noget andet er så, at de virksomheder, der i europæisk sammenhæng betegnes som "mindre" nok primært vil være dem, som vi i Danmark kalder "mellemstore".

Dertil vil det især på det korte sigt sikkert koste en krig i rådgiverhonorar at stifte og håndtere selskabsformen.

Og så til pointen: Selskabsformen vil sandsynligvis være helt uinteressant for den typiske, danske iværksætter eller selvstændige erhvervsdrivende, men interessant for en lille kreds af mellemstore og større virksomheder med høj grad af grænseoverskridende aktivitet. Men rent politisk er det et godt signal og et vigtigt første skridt at tage.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nemlig derfor det er interessant for mig (og alle andre der markedsføre sig selv i andre EU-lande via andet end .dk domæner)

Hvis jeg kunne samle mine websites under et selskab, i stedet for at have et der ejer det, og et der driver det - så ville jeg spare en god sjat penge og tid med administration og regskab.

Om der vil kunne betale sig ifb med mine import foretninger ved jeg ikke, men de er heller ikke store nok til at betyder noget

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Yep...det kan da åbne for nogle spændende perspektiver!

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Så mangler vi bare lige at få Honduras med i EU, så er den HELT hjemme

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer: Ud fra det, du oplyser, kan jeg ikke helt se, hvad det er, du vil opnå med en anden struktur i din virksomhed, heller ikke hvad angår evt. udlandshandel. Kunne du prøve at uddybe? Om ikke andet, kunne man jo så se, om ikke du kunne nå målet med de nuværende regler.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)