Jeg vil anbefale at bruge Google Analytics. Du skal blot oprette en konto og placere grundkoden på bloggen - du kan komme til koden på HTML-fanen. Blogspot er dog ikke optimal til at tracke da hele dit blogindlæg vises på forsiden. Det betyder at brugeren i mange tilfælde kun ser en side, da de kan se alt indhold på bloggen på forsiden.
Når en bruger kun ser én side så betragtes det som et bounce og samtidig kan tidsforbruget ikke registreres. Dette skyldes at tidsforbruget beregnes ud fra hvornår næste sidevisning registreres (dvs. javascriptet kaldes) og tidsforskellen mellem de to kald er så hvad der registreres til tid på første sidevisning. Jeg kan derfor kun anbefale at bruge Wordpress i stedet for, så brugerne bliver nødt til at klikke ind på det konkrere indlæg for at læse det hele. På den måde får du langt større datamateriale til at analysere brugen af sitet.
Woopra er lækkert som bare pokkers, men når ikke helt så meget i dybden på nogle områder, som Google Analytics gør. Dog intet problem at køre med begge to samtidigt :-)
Er dog svært bange for, at Woopra har lukket for flere tilmeldinger lige nu. Nåede selv lige at få et par sites godkendt, men har nogle stykker stående som Pending, og det har de gjort lidt for længe nu :-(
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline