Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undersøgelse vedrørende valg af freelance/leverandør

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

Mikkel Mikjær Christensen:
Det behøver de ikke, jeg arbejder på en artikel som behandler præcis samme problemstilling :)

Du meget gerne sende mig en mail når du har skrevet den til peter.skouhus@1902software.com

Der står helt sikkert ting i den som jeg kan lære noget af.

Hvis du melder dig til mit nyhedsbrev på mc-solutions.dk skal du nok blive informeret når den kommer :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 13:36

Man skal altid huske på hvilken branche man er i og hvilket kundesegment man arbejder med.

HUSK: At timeprisen for en intern IT-medarbejder ligger i omegnen af kr. 600 (i Jylland) alt incl. dvs. sygdom, ferie, uddannelse, feriepenge osv. Hvilket vi kender flere konkrete dokumenterede eksempler på. (det er jo en vigtig del af vores salgsparametre)

Hvis man arbejder med større virksomheder er det normalt at freelancere får mellem 500 - 700 kr i timen for programmeringsopgaver. Hvis det er et konsulenthus der udbyder ydelsen (ofte med produktansvar) er prisen markant højere. Hvis kunderne er mindre, eller iværksættere, er det en lidt anden sag, her er der nok noget mindre priser på spil (men det marked kender jeg ikke rigtigt.)

Som udgangspunkt skal de IT-Freelancere vi arbejder sammen med have minimum kr. 500 pr. time for fuldtidsopgaver af minimum 2-3 måneders varighed. Hvis det er kortere opgaver stiger prisen.

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 13:45

Lord Nelsons:

Hold da op. Jeg kan næsten ikke vente på svar fra Jørgen :-)

Hmm. Det ser ikke rigtig ud til at vi får resten af historien i denne omgang.

Jørgen var nok lige løbet i en dårlig dag og skulle have lettet lidt af trykket, det sker jo for os alle engang i mellem Embarrassed

Mvh Peder

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Skrevet kl. 14:01

Gør det????

Jeg synes da man når man skriver har tid til at tænke sig om, og ikke skrive i affekt...

Men anyway det er indlæg af Jørgen's type der gør det "sjovt" at være på Amino engang i mellem (not)

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 14:05

Det var ikke så meget det der med at skrive jeg tænkte på, det var mere det med at få lettet trykket.

Dårlig formuleret, jeg tager den på mig Big Smile

Mvh Peder

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 14:19

Referencer, referencer, referencer. Det er det punkt jeg allerførst lader mig imponere eller skræmme af.

Nogle leverandører har det mest i munden, men når de skal levere ligner det ****. Andre er dårlige til at sælge sig selv, men kan deres kram, og leverer til tiden. Der er ingen tvivl om hvilken af ovenstående jeg helst vil arbejde med.

Mvh.

Michael

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 14:28

Hej Peder.

Jeg havde faktisk en rigtig god dag - ligesom i dag - hvor jeg stadig står ved hvad jeg har skrevet. Jeg har bare ikke mere og sige i denne sag. Der er ikke blevet skrevet noget der har været særlig rammende så jeg har ikke set mig nødsaget til at fortsætte "diskussionen".

Når jeg nu bliver beskyldt for at skrive PMS-indlæg bliver jeg nødt til at reagere. Mit indlæg er som det skal være - det afspejler min person og mine holdninger. Så hvis du tror at jeg har kvajet mig og på bunden er god nok - tager du altså fejl. Jeg ser stadig plattenslagere over alt.

"Hold da op. Jeg kan næsten ikke vente på svar fra Jørgen" - jeg ved ikke om du bifalder mit indlæg eller om du blot ser frem til en masse ballade - sandsynligheden for det sidstnævnte tilfælde gør også at jeg mister lysten til at skrive.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 15:20

Hej Jørgen

Det er så i orden. Der var dog et par ting jeg godt kunne have tænkt mig et svar på. Men det må jeg jo så accepterer at leve uden.

Undskyld at jeg kom til at fremstille det som et pmsindlæg når det ikke var tilfældet. Jeg fejlfortolkede det manglende svar så det må du meget undskylde.

Igen så kommer der en et ord som plattenslager, ikke direkte møntet på os ganske givet men det det hænger alligevel lidt i luften som en beskyldning.
Hvilket jeg naturligvis er rigtig ked af, da jeg overhovedet ikke finder det berettiget.

Lige for at præcisere hvad det var jeg gerne så et svar på, det er sådan set bare hvor i regnstykket du kan se der er ekstra penge at hente.

Hvis du lige læser mit indlæg en gang til, så kan du også se at jeg når frem til at en udvikler til 450kr pr. time ikke giver et overskud på 17k pr. måned, men i stedet i bedste fald ender omkring 0.
Altså så siger min udregning at en udvikler til 450kr pr. time ikke giver det fjerneste i overskud, med de vilkår som et firma, som det jeg er medejer af, fungere under.

Så jeg syntes det er en smule urimelig hvis du påstår at firmaer som os skulle være plattenslagere eller andet i den dur. Specielt hvis du ikke kan underbygge din påstand og lige hurtigt forklare hvor det er jeg regner så frygtelig meget forkert.

Mvh Peder

P.s. Hvis du ikke syntes det er en debat du gider bruge tid på, så syntes jeg bare du skal lade være med at skrive. Jeg har vist fået liret det af som jeg gerne vil, så du skal ikke tage dig tid for min skyld...

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Skrevet kl. 16:55

Jeg tror bare jeg undlader at komme med kommentarer (og dog) for det er denne slags indlæg (fra Jørgen) der gør at jeg engang imellem tager en pause fra Amino. Jeg synes alle gør sig bedst ved en sober og objektiv tone.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 04:23

Jørgen Olsen:
Jeg ser stadig plattenslagere over alt.

Kan du giver os nogle eksempler på virksomheder som ikke er plattenslagere i din bog?

Jeg er sikker på at vi alle kunne lære eet eller andet fra disse virksomheder.

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)