Jeg vil gerne lave en lille undersøgelse. Du skal vælge en freelancer/leverandør til en eller anden ydelse. Hvad lægger du vægt på? Her er lidt emner som kan er væsentlige pris, geografi, referencer, eget website?
Det er den pris jeg har valgt at udbyde mit arbejde til, så jeg stadigvæk har en fornuftig indtjening. Førhen blev jeg faktureret til 700 kr/timen, igennem en anden virksomhed. Nu arbejder jeg freelance til 225 kr./time. Men det er i bund og grund de samme hænder der arbejder, om timeprisen er den ene eller andet.
I hvilket leje vil en timepris , hvis du skulle mene det var seriøst arbejdel igge?
Jeg ved bare at jeg får at vide at vores timeløn på 450,- er utrolig lav og jeg har kendskab til mindst 2 tilfælde hvor vi er blevet fravalgt fordi vi var for billige :)
Derudover kan du sagtens overbevise míg om at du er dygtig (selvom du ikke har gjort det endnu) men du skal overbevise kunden om det ... Men jeg vil da gerne se nogen af dine referencer :)
Nu kender jeg af gode grunde ikke til de konrkete tilfælde, men det virker underligt at man bevidst fravælger en virksomhed, fordi timelønnen er for lav. 450 kr. er yderst rimeligt, men hverken billigt eller dyrt. taget i betragtninger at det skal dække grundløn, ferietillæg, forsikringer, arbejdsredskaber, lokaler, medarbejdervelfærd, spildtid, sygdom osv osv osv.
Nu kender jeg af gode grunde ikke til de konrkete tilfælde, men det virker underligt at man bevidst fravælger en virksomhed, fordi timelønnen er for lav. 450 kr. er yderst rimeligt, men hverken billigt eller dyrt. taget i betragtninger at det skal dække grundløn, ferietillæg, forsikringer, arbejdsredskaber, lokaler, medarbejdervelfærd, spildtid, sygdom osv osv osv.
Præcis ... og derfor undrer jeg mig også over hvordan du kan få det til at løbe rundt for 225,-
Jeg arbejder på fritidsbasis, har et fuldtidsjob ved siden af. Jeg kan derfor omsætte for 0kr hver måned, og stadigvæk få mad på bordet. Du får en PM i morgen med lidt mere konkrete referencer.