Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google maps - Kan man bruge det gratis på sit website?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

eller skal man betale fro at benytte diverse API'ere, hvis man ønsker at vise ting fra ens egen database?

De skriver sådan her i betingelserne og det fatter jeg hat af ;o)

Google Maps – Vilkår og Betingelser

Ved din brug af Google Maps og alle data eller oplysninger, du får adgang til via Google Maps, accepterer du at være bundet af vores Google Servicevilkår og disse yderligere vilkår og betingelser. For individuelle brugere stilles Google Maps, herunder lokale søgeresultater, kort og fotografiske billeder, til rådighed udelukkende til personlig og ikke-kommerciel brug. For virksomhedsbrugere stilles Google Maps til rådighed til udelukkende intern brug og må ikke videredistribueres kommercielt. Dog må kortdata åbnes og vises ved hjælp af Google Maps-API'en i henhold til vilkårene og betingelserne for API'en.

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Århus
Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 21:33

-- Krellers.dk --

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 22:02

Ja, men nu vil et helt nyt lille site jo næppe være klar til en enterpriseløsning ;o)

Jeg læser bare reglerne lidt som om, at man egentlig godt kan benytte google maps hvis man ikke tager penge for brugen af det på ens website. Alligevel er jeg ikke helt sikker.....

Det ville sgu være fedt hvis der var nogle der viste præcis, hvordan man skal tolke deres beskrivelse.

Fra Århus
Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 22:31

Har lige skimtet deres betingelsser for API mest. Som det ser ud støtter jeg op om din fortolkning, så længe man overholder betingelserne, ser det ikke ud til at man træder nogen over tæerne :).

Citat Google Maps - The Maps API is a free beta service, available for any web site that is free to consumers

-- Krellers.dk --

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 16:12

Nu fandt jeg så noget andet om GM og her ser det lidt simplere ud ;o/

http://code.google.com/apis/maps/terms.html

Så vidt jeg kan læse, så er det vigtigste for dem, at man ikke tager betaling for brugen af deres service.....men heelt sikker er jeg sgu ikke.....

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Googles vilkår er skrevet af de mest tumpede Amerikanske advokater - og oversat af ditto i Danmark. Det virker helt bevist somom, de ikke er interesseret i at folk skal forstå dem.

Hvis jeg var dig ville jeg bare bruge det

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 17:25

Det var fandme dejligt, at jeg ikke er den eneste der har den opfattelse ;o)

De skriver endda også, at det er den engelske version der gælder, uanset hvad der står i deres danske oversættelse. Jeg ved ikke om jeg bare er paranoid, men jeg tænkte bare....hvad nu hvis man bliver blokket af google og de samtidig skodder een ift. søgemaskinen også. De er jo så store så de kan sidde og beslutte, hvilke websites de har lyst til at 'dræbe' ;o)

Anyway....jeg checkede noget der hedder pushpin, men de har ikke europa med, før 1-2 år. De virker ellers proffesionelle og venlige. Det hjælper dog ikke meget lige nu og her.

Jamen så må jeg jo bare tage chancen indtil videre ;o)

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 00:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har besluttet mig bare at bruge den, jeg synes deres formulering er så vag, at jeg indtil videre godt an forsvare at bruge map'et kommercielt.

Fra deres FAQ:

Q: Why would I pay for Google Maps API Premier if the Google Maps API is free?

A: Google Maps API Premier has additional features like customer support that many organizations need when they incorporate maps into customer facing websites or mission critical internal applications. If you're running a business that incorporates Maps API, you should consider the Premier edition.

For mig lyder det som om man køber yderligere funktionalitet, men kan man leve med API'et, som det er i den nonkommerciuelle udgave, så bruger man bare løs...

Q: What is the cost of Google Maps API Premier?

A: Google Maps API Premier is extremely cost-effective, starting at just $10,000 per year. Pricing is based on the number of map page views for externally facing websites. For internal uses, it is based on the number of end users who use the application or number of vehicles you're tracking. Please contact us for more information.

Hvis man kan spare de 50k i starten af ens virksomheds eksistens, er man et godt stykke - bliver det så en succesm så bør prisen som sådan ikke skræmme nogen væk.

Personligt gør jeg suverænt alt hvad jeg kan, for at holde opstart- og driftsomkostning på et minimum, så må succesen eller mangel på samme, styre hvad der kan bruges penge på, og hvor mange penge der kan bruges.

Link til FAQ'en jeg henviser til: http://www.google.com/enterprise/maps/faq.html

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)