Siden maj har jeg deltaget i et forløb, hvor det blev testet, hvordan optionshandel med fordel kunne anvendes af private. Resultatet har været positivt, og programmet har vist robusthed, også under turbulensen på den amerikanske børs både i juni måned og under finanskrisen i oktober.
Der findes mange måder at tjene penge på internet. Aktiehandel for private er allerede udbredt. Det nye i systemet er, at man på en afslappet måde kan handle på børsen, hvad enten kurserne går op eller ned. Der er ikke tale om valuta- eller aktiemarkedets stress. Nøgleordet er ”justering”. Man tjekker sine positioner en gang dagligt og justerer hvis nødvendigt. Som regel skal der ikke foretages noget. I forbindelse med finanskrisen her i oktober har jeg foretaget 1 justering.
Platformen, der anvendes, er meget brugervenlig og viser grafisk, hvordan man er placeret indtjeningsmæssigt i forhold til optionernes udløbsdato.
Kurset, der tilbydes, er et langt læringsforløb, som kræver en indsats. Kurset foregår ved hjælp af videosekvenser, der downloades. Som en sidegevinst får du et nærværende dagligt indblik i den amerikanske børsaktivitet. Ved hjælp af demonstrationskontoen er du straks i gang med at handle. Den amerikanske børs åbningstider ligger godt for dansk tid, fra 15.30 til 22 er børsen ”live”. Man behøver dog ikke være til stede under åbningstiderne. Således har jeg i dag i tidsrummet 11.05-11.20 lagt 4 ordrer ud, som så effektueres efter kl. 15.30. (De 4 ordrer foretages månedligt i løbet af ugen der indeholder den 3.fredag i måneden eller den efterfølgende uge, jævnfør kursusmodul 4).
Efter nogle måneders forløb med gennemgang af kursusmaterialet, den daglige, aktuelle videosekvens og handel på demokontoen er det værd at overveje virkeligt at handle på børsen.
Advarsel: Vær opmærksom på, at kurset kræver en aktiv indsats. Jeg har brugt omkring 1 time dagligt gennem 2 måneder for at lære teknikkerne. Når man er fortrolig med handelen, vil et kvarter dagligt ofte være rigeligt, afhængig af længden af den dagsaktuelle video, som svinger mellem 5 og 25 minutter.
Siden er noget retro – sådan så en avanceret
hjemmeside ud i 1997. Bortset fra det, er indholdet nok værd at undersøge.
|
Min erfaring siger mig at man, på lang sigt, ikke kan tjene penge på optioner, medmindre man sælger dem. Det fremgår ikke af dit indlæg, eller af den hjemme side du henviser til, om der er tale om salg eller køb af optioner.
Hver gang jeg ser en sådan side, med disse lovende udsagn, så kan jeg ikke undgå at spørge mig selv; hvor mange mennesker tror for alvor på at man kan deltage i markederne, med kun 15-30 minutters indsats hver dag?
Det er både naivt og hovedløst at kaste sig ud i handel med optioner/futures eller andre gearede instrumenter, hvis ikke man har den fornødne baggrund, og villighed til at bruge mange timer hver dag.
Det er vel også lidt farligt at forlade sig på en daglig video, med handels anbefalinger, uden selv at taget en stilling til dens reelle indhold?
Marcell