Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CPR Verificering

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

God eftermiddag Aminoer

Jeg eftersøger en løsning ala den som findes på bl.a. TrendSales og DBA hvor brugere kan blive verificeret igennem CPR-registret. Dette har jeg brug for, da vores site er udsat for en helt del bedrageri, som vi ser os nødsaget til at gøre noget aktivt ved. Derfor kunne vi godt tænke os en sådan løsning, og derved slå ned på bedrageri.

Vi har dog ingen erfaringer med dette, samt hvordan det fungerer, hvilket prisleje det ligger i eller for den sags skyld hvor den det erhverves. Derfor ville det være en stor hjælp for os, hvis nogen kunne fortælle os mere om dette?

På forhånd tak

Skal du kvitter smøgerne? Danmarks billigste e-cigaret får du hos eQuit.dk

Tilmeldt 12. Sep 07
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 19:25
Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Nov 06
Skrevet kl. 20:18

Jonas Jacobsen:

Hej MaxiMum1,

Jeg ved ikke om dette er lovligt (Kunne intet finde omkring dette på cvr.dk).

Når jeg slår et CPR-nummer op på cvr.dk bliver min adresse automatisk ændret til : http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=DET_SØGTE_CVR-nummer

Ved ikke om du kan få dit system til automatisk at gå ind på den side?

(Tror du skal have fat i en programmør for at få lidt mere hjælp til dette)

Men håber det var en hjælp.

Med venlig hilsen
Jonas Jacobsen

Vi efterlyser naturligvis en fuldt ud lovlig metode. Kunne heller ikke forestille mig, at det var ulovligt når virksomheder som DBA, TrendSales/Freeway benytter sig af det. Programmering er ikke problem, men metode og erhvervelse er derimod det vi efterlyser.

Men tak for svaret, og fordi du gav dig tid til at undersøge det.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 20:23

Jonas... der bliver spurgt til CPR ikke CVR :-)

Jeg er med på en "lytter". Kender desværre ikke svaret.

Tilmeldt 12. Sep 07
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 22:41

Havde lidt travlt, så har vist ikke givet mit tid til at læse det ordentligt.

Det må i undskylde.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Amager
Tilmeldt 25. Sep 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:34

Hej Maximum

Ja, dette er muligt jf. CPR-lovens §38.

Og det har selvfølgelig åbenlyse fordele.

Jeg er partner i den danske IT-Virksomhed Webreactor og vi kan sagtens hjælpe dig med en implementation meget billigt, hvis det er noget du ønsker.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Nov 06
Skrevet kl. 21:56

Tusind tak for hjælpen, der blev jeg væsentligt klogere på det område. Jeg vil tage kontakt til dem snarest, og finde ud af hvordan det hele skal strikkes sammen.

Til Nicklas: Tak fordi du tilbyder din hjælp. I øjeblikket har vi selv en programmør. Jeg vil få ham til, at kigge nærmere på det og hvis det skulle vise sig at række udenfor hans område vil jeg meget gerne tage kontakt til jer og høre mere om jeres tilbud.

Tak til alle.

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 00:40

Nu kom i jo helt uforvaret ind på CVR, grundet en misforståelse...men det giver mig sådan en nem og glidene overgang til mit spørgsmål... :)

Hvis man gerne vil lave et CVR-opslag, hvor det eneste man er interesseret i er adressen og til nød telefonnummer - altså de samme oplysninger som man kan få ved at bruge www.cvr.dk, er der så nogen der kender en gratis og nem måde at lave sådan et opslag?

Hvis nej, nogen der har en ide om, det er lovligt at bruge deres eget opslag (http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=xxx), og så parse den side man får retur, og trække de oplysninger ud af HTML'en man skal bruge?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:41

M_Munksgaard:

Nu kom i jo helt uforvaret ind på CVR, grundet en misforståelse...men det giver mig sådan en nem og glidene overgang til mit spørgsmål... :)

Hvis man gerne vil lave et CVR-opslag, hvor det eneste man er interesseret i er adressen og til nød telefonnummer - altså de samme oplysninger som man kan få ved at bruge www.cvr.dk, er der så nogen der kender en gratis og nem måde at lave sådan et opslag?

Hvis nej, nogen der har en ide om, det er lovligt at bruge deres eget opslag (http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=xxx), og så parse den side man får retur, og trække de oplysninger ud af HTML'en man skal bruge?

Selvfølgelig er det lovligt, spørgsmålet er om E&S er glade for det og derfor finder på at genere dig over det alligevel, jeg ville ikke tage chancen.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)