Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Signaturer

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Som i nok har lagt mærkel til, så er vi ikke meget for regler på Amino.
Amino er en portal for voksne mennesker og det betyder at alle ved at de skal tage hensyn til os og hinanden.
Men vi har nogle problemer med at nogle brugere laver alt for store signaturer.
Det giver en del problemer:

* De forstyrrer debatterne og gør Amino uoverskuelig.
* De tvinger folk til at hente mange Kbytes og derfor bliver Amino langsom.
* De tager opmærksomhed fra Amino Annoncører og det er dem der gør at Amino er gratis.

Så er i ikke rare at:

* Kun at linke til 1 billede.
* Det billede maks fylder 30 Kbyte.
* At billedet ikke er højere end 150 pixels. (Det bliver sat ind som en begrænsning meget snart)
* At billedet ikke animerer.

eller

* Maks at bruge 5 linjer tekst.

Dette er ikke regler, det er en venlig henstilling.

På Amino har vi nogle rare moderatorer. Hvis din signatur afviger meget fra henstillingen, så vil de tage kontakt til dig.
Gør de det, så ret dig venligst efter den. Gør du ikke det, så tager de fat i mig og er jeg enig, så kan der falde brænde ned.
Indtil videre er kun 3 mennesker smidt ud af Amino på små 4 år, så det vil sgu være pinligt hvis du bliver den 4.

Så vær rare at passe på Amino ik'?

Ha' en fortsat god søndag.

Dbh Martin

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:01

Dejligt at se der bliver givet nogle guidelines for signaturer, jeg synes de er begyndt at blomstrer lidt for voldsomt igen. 

En anden god guideline jeg godt kunne tænke mig kom med var at man begrænsede sin signatur til nogle få linier. Når en signatur er op til 10-12 linier, så er den ofte længere end personens indlæg, hvilket kun kan genere debatten. 

Martin Thorborg:

I lige måde :)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 18:20

Godt at se Martin.
Ærgeligt at et mindretal nogle gange ødelægger det for mængden.

Håber Amino kan fortsætte med at være et frit sted hvor alting ikke skal ind i regler og rammer. Det er trods alt sjældens at de få problemer vi støder ind i, ikke kan løses med dialog.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:47
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Martin Tygsen:

Dejligt at se der bliver givet nogle guidelines for signaturer, jeg synes de er begyndt at blomstrer lidt for voldsomt igen. 

En anden god guideline jeg godt kunne tænke mig kom med var at man begrænsede sin signatur til nogle få linier. Når en signatur er op til 10-12 linier, så er den ofte længere end personens indlæg, hvilket kun kan genere debatten. 

Martin Thorborg:

I lige måde :)

Så er der sat en guideline på 5 linjer, så må vi tage den der fra.
Dertil har jeg fået en metode til at begrænse billeder til maks 200 Pixels, men det skal lige kode først.

Dbh Martin

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:54

Så er det måske man skal påpege at 5 linier = 50-60 pixel og ikke 200 pixel?

Jeg har ellers netop gjort mit billed statisk i dag og brugt de nye retningslinier - men så skal jeg vel igang igen.

Men med max på 5 linier så sæt billed max på 60 ellers giver det ikke megen mening.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 02:26

Ronnikc:

Så er det måske man skal påpege at 5 linier = 50-60 pixel og ikke 200 pixel?

Jeg har ellers netop gjort mit billed statisk i dag og brugt de nye retningslinier - men så skal jeg vel igang igen.

Men med max på 5 linier så sæt billed max på 60 ellers giver det ikke megen mening.

Jeg har rettet ned til 150 pixels, mindre synes jeg ikke folk skal have.

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 02:34
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Nicolai Lønne:

Godt at se Martin.
Ærgeligt at et mindretal nogle gange ødelægger det for mængden.

Håber Amino kan fortsætte med at være et frit sted hvor alting ikke skal ind i regler og rammer. Det er trods alt sjældens at de få problemer vi støder ind i, ikke kan løses med dialog.

Jeg tror ikke at der er nogen der vil ødelægge det for andre, men Amino er en fantastisk reklameplads og det giver gode kunder at have en signatur.
Det gør at nogle folk går i "signatur rus" og det kan jeg sagtens forstå.
Med de nye henstillinger, så kan man sagtens få kunder til butikken, uden at ødelægge debatten.

Dbh Martin

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 05:11

ok ok..point taken....har bestilt en ny underskrift som bliver offentliggjort senere i dag ved reception her på kontoret :-)

Fra Tårnby
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 92
Fra  IsenTekst - Indhold til Internettet Skrevet kl. 11:53

Min støtte til de nye retningslinier.

Det bør vel stadig være selve indlægget, der er vigtigst og store signaturer tager ofte for meget opmærksomhed fra indholdet. ikke mindst ved, at man skal scrolle længere for at læse selve debatterne.

Selvfølgelig er det fristende at benytte sig af den gratis reklameplads og linkbuilding, man får ved at skrive indlæg. Men jeg synes det har taget lidt overhånd, og det er ikke den rette Amino-ånd. Dem bør stadigvæk være at udveksle erfaringer og viden om at være selvstædig.

Når så de smukke ord er sagt, så ville jeg da gerne vide, hvordan man laver de grafiske signaturer. Kunne I ikke lave en lille Amino-guide om, hvordan man gør. Den kunne så passende indeholde nogle guidelines?

mvh

Henrik I

Henrik A. Isen, Journalist DJ, iværksætter, webredaktør.
Indhold til Internettet: - IsenTekst.dk

Tilmeldt 24. Sep 08
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 11:37

Hej Henrik,

Du kan have billederne liggende på din egen server, og så via HTML/CSS, som kan benyttes, inkludere dem i din signatur.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)