Jeg er meget interesseret i alt hvad der har at gøre med iværksætteri, og kunne rigtig godt tænke mig at starte min egen virksomhed om en dag. Problemet er bare, at jeg har svært ved at finde den rigtige ide, hvilket også har gjort at jeg har været på forskellige kurser, men det har ikke rigtigt givet noget resultat. Derfor ville jeg høre om der er nogen der har forslag til, hvordan jeg egentlig rigtigt kommer igang eller hvorfra jeg kan hente inspiration. Har prøvet forskellige teknikker, men synes ikke rigtigt de kaster noget af sig. Har dog kommet på et par problemer, som jeg synes kunne være spændende at arbejde videre med, men som nok henvender sig til et alt for lille marked.. Men håbede på, at der var nogen der kendte til steder, hvor man evt kunne hente inspirationer. Desuden vil jeg også gerne høre andres tilgang til at få ideer - hvad har virket for dig? |
Tjah..... hele verden er fuld af inspiration, så der er rigeligt uden at søge efter bestemte steder. Gode idéer er jo mange ting. Nogle er 100% nytænkning, men det er få. Andre er afarter af andre idéer, som er ført ud i livet. Måske stiller du for store krav til 'idéen' ;o)
Jeg arbejder på en idé lige nu og det er ikke rumteknologi eller 100% nytænkning, men derimod noget som andre tidligere har gjort, bare på en anden måde. Indtil det modsatte er bevist, så er det jo en god idé ;o)))