Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At få ideen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 08
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er meget interesseret i alt hvad der har at gøre med iværksætteri, og kunne rigtig godt tænke mig at starte min egen virksomhed om en dag. Problemet er bare, at jeg har svært ved at finde den rigtige ide, hvilket også har gjort at jeg har været på forskellige kurser, men det har ikke rigtigt givet noget resultat. Derfor ville jeg høre om der er nogen der har forslag til, hvordan jeg egentlig rigtigt kommer igang eller hvorfra jeg kan hente inspiration. Har prøvet forskellige teknikker, men synes ikke rigtigt de kaster noget af sig. Har dog kommet på et par problemer, som jeg synes kunne være spændende at arbejde videre med, men som nok henvender sig til et alt for lille marked.. 

Men håbede på, at der var nogen der kendte til steder, hvor man evt kunne hente inspirationer. Desuden vil jeg også gerne høre andres tilgang til at få ideer - hvad har virket for dig?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 15:40

Tjah..... hele verden er fuld af inspiration, så der er rigeligt uden at søge efter bestemte steder. Gode idéer er jo mange ting. Nogle er 100% nytænkning, men det er få. Andre er afarter af andre idéer, som er ført ud i livet. Måske stiller du for store krav til 'idéen' ;o)

Jeg arbejder på en idé lige nu og det er ikke rumteknologi eller 100% nytænkning, men derimod noget som andre tidligere har gjort, bare på en anden måde. Indtil det modsatte er bevist, så er det jo en god idé ;o)))

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 12. Oct 08
Skrevet kl. 15:44

Muligvis, men har muligvis en ide, som kunne være interessant at gå videre med. Dog kræver det en teknisk viden, men skulle være rimelig enkel at udføre, da det bare er en blanding af nogle eksisterende produkter, der bare skulle kunne bruges på en ny måde...

Men kender I nogle steder, hvor man kan snakke fortrolig med andre, som besidder en større viden end en selv og måske kunne rådgive en lidt videre`?

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 15:44

Hej Beigarth.

Først og fremmest velkommen til Amino Cake

Amino er et super godt sted at samle inspiration, så hvis du følger med i forskellige tråde herinde, så vil du ofte få ideer, der kunne være gode at arbejde videre med.

Der er også mange, der får inspiration ved at læse om andre iværksættere, fx Thorborgs: Iværksætter til jeg dør eller lignende. Hvem inspirerer dig?

Hvis du har nogle konkrete ideer til en virksomhed, så smid dem ud i æteren her på Amino. Det gælder om at få sat ord på sine ideer og ikke mindst om at få andres syn på sagen.

Fortsat god søndag Smile

Tilmeldt 12. Oct 08
Skrevet kl. 16:02

Takker for velkomsten. Men nu er det sådan et min ide er forholdsvis ny, og har derfor ikke fundet ud af hvordan det skal fungere. Har mest haft fokus på at der er et problem der, som evt kunne løses ved min ide og derved spare en masse penge for en masse. Men selve hvordan det skal fungere har jeg ikke fundet ud af endnu, og det var der, jeg håbede på, at der var nogen der vidste hvem man evt kunne tage kontakt til. Smækker jeg bare problemet ud her, er der jo fare for at andre er hurtigere til at udvikle ideen (løsningen)...

Men hvor kan jeg gå hen med min ide, da jeg nok ikke selv har kompentencerne...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 17:15

Du vælger naturligvis selv, men du behøver nu ikke at være vildt nervøs for, at andre tager din idé. Det sker faktisk ikke så tit. Når du så oven i købet skriver, at der skal udvikles og at løsningen først skal gennemtænkes, så er barrieren sikkert også stor nok til at du har din idé i fred, selvom du beskriver det her på Amino ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 12. Oct 08
Skrevet kl. 22:45

Beholder mig den lidt for mig selv endnu. Vil lige tænke lidt mere over det først..

Men noget helt andet. Jeg vil gerne igang med at skabe en ny ide. Det skal helst være et helt nyt produkt, som gerne skulle have et stort marked (det alle går efter :-)). Men jeg plejer at arbejde ud fra overordnede hovedemner for derefter at gå længere og længere ned, inden det egentlige porlbem findes. Derfor ville jeg hører om der var nogle af jer, der havde noge overordnede emner, man evt kunne arbejde med...

Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 17:17

3 hurtige råd:

1. start noget du har kompetencer indenfor eller har let adgang til kompetencer. nu skriver du slet intet om hvad din baggrund er osv., men jeg ville aldrig starte noget der krævede en god programmør hvis jeg ikke selv kunder finde ud af det eller havde let adgang til en. hvad let adgang er kan man jo så altid tænke lidt over, f.eks. er der et hav af sider såsom www.getacoder.com hvor man let kan få fat i en programmør.
  2. nu siger du inspiration og så tænker jeg straks på www.springwise.com som dagligt skriver en kort artikel om en ny god (nogle gange genial) virksomheds ide. mange af de virksomheder der er beskrevet er geografisk begrænsede og man kan derfor let finde en man kan direkte kopiere ved selv at starte i danmark.
  3. når du har noget så fremlæg det herinde, feedback er langt vigtigere end chancen for at nogen stjæler din ide.

bare klø på og så held og lykke

Fra Århus
Tilmeldt 13. Jul 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 14:37

Hej Beigarth,

Jeg får typisk mine idéer når jeg står under bruseren om morgenen, hvor jeg sagtens kan bruge en halv time på bare at slappe af og bearbejde alt den information og de tanker jeg måtte have tilkommet mig i løbet af ugen. Jeg siger ikke at det er under bruseren du skal tænke, men find ud af hvor du slapper bedst af, for du har først den perfekte idé når du tænker "Det er jo såre simpelt, hvorfor er der ikke nogen der har tænkt på de tnoget før".

Det er dog en forudsætning for at du kan komme frem til idé, at du indsamler information. Dette kan gøres på mange måder f.eks. på nettet, snak med fagfolk, receptioner, messer, andre virksomheder m.v.

Det kan også være at du skulle købe en eksisterende virksomhed der ikke kører så godt, og få det op at køre, hvor hvis du ikke er en person der er god til det med idéer, kan det være at det er selve udviklingsprocessen du kan lide at arbejde med. Der er jo mange faser for en virksomhed, og idé skabelsen er jo kun en af mange, og som iværksætter behøver du ikke at være en del af alle led, det er derfor iværksættere ofte arbejder i grupper hvor der er medlemmer der supplerer hinanden, ikke kun mht. processen men også inden for kompetancer og ansvarsområder.

Mvh Kenneth

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)