Jeg er i den heldige/uheldige situation at en af mine idéer, er blevet så vel modtaget af et internationalt virksomhed her i DK, at produktet er klart til støbning. Desværre viser det sig at shipping-prisen bliver rimeligt dyrt, da pågældende emne ikke kan stables. Og derfor er jeg meget interesseret i at høre forslag til, hvad gør I andre i lignende situationer? -Er DK for dyrt et land at få støbt plastic-emner? - Jeg har fået grønt lys fra virksomheden til at undersøge eventuelle andre løsninger. Tak på forhånd.
Helle
- Da du var barn, lavede du sjove ansigter til spejlet... - Nu, hvor du er blevet ældre, har du så lagt mærke til, at spejlet tager hævn ,0)
Hvad angaar pris paa plast produktion i dk vs asien/oesteuropa kommer jo til dels an paa hvor store dine emner er, og styk antal. Men angaaende dit problem med transport forstaar jeg ikke helt hvorfor det ikke kan stables? Er produktet for skroebeligt eller er det simpelt for ukurant?
Hvis for skroebeligt til at kunne transporteres i mere end et lag, kan du evt. finde en "partner" der henter tungt gods hjem og ikke bruger sin volume, og dele udgifter. Hvis ukurant kan du eventuelt emballere dig ud af problemet. Pap og folk der pakker ting ind i pap koster jo ikke alverden herude.
Held og lykke.
Martin.
Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk
Produktet er på størrelse med en lille skotøjsæske, men lukket så det ikke kan stables, og lidt skrøbeligt, samtidig er markedsprisen ca 150kr pr. stk. Og de oplysninger jeg har modtaget fra virksomheden, der har købt min idé på licens, er at det vil blive for dyrt til markedets konkurrencen. På grund af shipping priserne fra asien - dog prøver de at afsøge de lidt flere leverandører. Men jeg ærger mig virkelig lige nu, for idéen mangler bare at blive støbt ;o(
Er det så meget dyrere at få støbt i DK?
Tak for din venlighed
Helle
- Da du var barn, lavede du sjove ansigter til spejlet... - Nu, hvor du er blevet ældre, har du så lagt mærke til, at spejlet tager hævn ,0)
Ja, det er dyrere at faa lavet i dk, men saa slipper du til gengaeld for transport udgifter, du har mere haand i hanke med produktionen. du kan faa varen leveret 5 uger tidligere (ingen transport) og du er sikker paa noget godt dansk haandvaerk. Saa foerste gang du skal kastes ud i dette er det maaske ikke en dum ide at hente nogle tilbud hjem fra dansk lev. Og hvis du ikke kan faa det ned i det oenskede prisleje kan du begynde at se dig om efter udenlandsk. Evt proev at kontakt B2Blink.. (www.b2b-link-china.com) de er danskere og har egen produktion i kina.
Gaar det helt i sort er du velkommen til at give mig et kald paa 0086 13567927398 eller mail paa mani@waiguoconsultancy.com saa skal jeg se om jeg kan hjaelpe dig videre.
Martin
Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk
Takker igen Martin, det er dejligt at have sådanne hjælpe-tilbud i baghånden - så lige nu afventer jeg besked fra virksomheden om hvorvidt, det er lykkedes dem at finde en egnet producent. Og hvis ikke kontakter jeg dig
Mvh Helle