Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det ulovligt at annoncere for spilsites - f.eks. bingo

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg bliver næsten dagligt kontaktet af mulige annoncører fordi Min-mave har en målgruppe der har interesse for diverse firmaer og det bringer ofte yderligere spørgsmål med sig.

F.eks. er det lovligt at jeg kører bannerkampagner for bingo sites?

Jeg har endnu ikke taget stilling til om jeg ønsker at køre kampagnerne hvis det er lovligt, men det kan jo ikke betale sig at overveje det yderligere hvis det nu viser sig at det er ulovligt.

Fra København
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 62
Fra  Relation House ApS Skrevet kl. 17:19

Hej Birgit :)

Så længe det "du reklamerer for" i øvrigt er lovligt er der ingen problemer.

Dine brugere vil nok helst se reklamer for relevante ting, men hvis der er mange spillefugle med maver - så er den vel i vinkel :)

MVH

Jon Hauge

relationhouse.com

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 09:17

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Roskilde
Tilmeldt 9. May 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 10:17

Danske Spil kører affiliate program gennem Tradedoubler, herunder bingo Jeg formoder at det er ganske lovligt at køre deres program - men lead-prisen er desværre langt under hvad man kan fínde hos de fleste udenlandske netværk...

5 års SEO-erfaring - Jeg udfører freelance SEO-opgaver. Alt i effektiv linkbuilding, der giver konkurrenterne baghjul! Fang mig på ossian@engmark.me

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Skrevet kl. 11:31

Jon : du har fuldstændig ret, men jeg ved at spilsites generelt er populære hos f.eks. kvinder, og mange gravide bliver jo sygemeldt og mangler noget at lave Wink Det er selvfølgelig bedre de skriver indlæg på Min-mave i stedet for at spille bingo.

verdens rigeste mand : Nej, det er ikke alle regler der er til at blive kloge på, og eftersom produktet måske nok henvender sig til målgruppen på Min-mave er jeg ikke helt sikker på om det vil være en win-situation for mig i det lange løb.

Ossian : ja, lead-priserne er vist generelt meget lave i Danmark. Det virker jo som om det rent faktisk ER lovligt når Tradedobler kører affiliateprogrammer for bingosites, men det har vi jo set så tit, at bare fordi store firmaer gør nogle ting betyder det ikke er det er lovligt.

Hvis bingositet virkelig er MEGET interesseret i at komme i kontakt med mine brugere, må vi jo snakke CPM-priser i stedet for Smile 

Tusind tak for jeres svar, går jeg videre med det, tror jeg lige jeg tjekker med forbrugerombudsmanden først.

Rigtig god søndag Big Smile

Fra Roskilde
Tilmeldt 9. May 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:35

Nu tænkte jeg ikke på at det skulle være lovligt fordi Tradedoubler kørte programmet - mere fordi programmet er for Danske Spil.. også kendt som Dansk Tipstjeneste :-)

5 års SEO-erfaring - Jeg udfører freelance SEO-opgaver. Alt i effektiv linkbuilding, der giver konkurrenterne baghjul! Fang mig på ossian@engmark.me

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Skrevet kl. 18:01

Ossian:

Nu tænkte jeg ikke på at det skulle være lovligt fordi Tradedoubler kørte programmet - mere fordi programmet er for Danske Spil.. også kendt som Dansk Tipstjeneste :-)

Nå ja Huh? Nu er det desværre bare ikke Danske spil i Danmark der har kontaktet mig, men nogle udenlandske sites der også henvender sig til danskere. Jeg har nu skrevet til dem at fordi jeg ikke er sikker på lovgivningen, vil jeg gerne have at de indhenter noget dokumentation f.eks. fra ombudsmanden i Danmark som viser om det er lovligt at vise bannerannoncer/køre affiliate-aftaler på danske sites for deres pågældende bingo-site. Smile

Så må vi se HVOR interesserede de er i at annoncere på Min-mave og om de vender tilbage med svar senere. Vender de ikke tilbage, overlever jeg nok alligvel Big Smile

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:57

Birgit - Min-mave.dk:

Jeg har nu skrevet til dem at fordi jeg ikke er sikker på lovgivningen, vil jeg gerne have at de indhenter noget dokumentation f.eks. fra ombudsmanden i Danmark som viser om det er lovligt at vise bannerannoncer/køre affiliate-aftaler på danske sites for deres pågældende bingo-site. Smile

Så må vi se HVOR interesserede de er i at annoncere på Min-mave og om de vender tilbage med svar senere. Vender de ikke tilbage, overlever jeg nok alligvel Big Smile

He, godt initiativ at lade dem finde noget dokumentation for, at det er i orden. Det er i hvert fald langt bedre end bare at tage imod annoncerne og løbe risikoen selv.

Melder du lige tilbage herinde, hvis de rent faktisk vender tilbage med noget. Jeg er lidt nysgerrig efter, hvad de svarer. Smile

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Skrevet kl. 22:14

Frank Hellerup Madsen:
Melder du lige tilbage herinde, hvis de rent faktisk vender tilbage med noget

Hej Frank

Jeg skal nok melde tilbage hvis der kommer et svar, men et eller andet sted tror jeg ikke de gider bruge ret meget tid på mig fordi jeg er så "besværlig" Huh?

Derudover er der masser af fisk i havet  (læs : annoncører der er mere relevante for målgruppen på Min-mave Wink ) så jeg tager det ikke så tungt om de vælger at smide mit svar i papirkurven eller ej.

Men nu er bolden kastet videre - så må vi se om jeg får den tilbage igen eller ej.  

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)