Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg sælge min webshop?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en webshop stående, som jeg ikke skal bruge til noget. Det er en Virtuemart 2.0 der kun mangler design (3-4 .gif billeder) og betalingsmodul for at kunne gå i luften. Den flyttes gratis til købers server. Er det mon noget jeg kan sælge?

Jeg vil gerne lige høre jeres råd inden jeg gør en indsats :)

Tak

Mette

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:08

Hej Mette

Jeg tror du får svært ved at gøre det troværdigt uden at der er en reel forretning med. Der findes alt for mange svindlere og lignende skidtfolk der køber b-one domæner, og sætter en oscommerce op og smider det på QXL. Er måske bange for du for nemt bliver sammenlignet med den slags, faktisk troede jeg du var en af dem indtil jeg så dit nick :)

Men forsøg da, evt. put lidt baghistorie med så det ikke så meget ligner et "sælg en oscommerce"-skam :)

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 22:44

Hej Mikkel

Tak for dit svar. Jeg har ikkee hørt om de der scammers, men det ville da være træls at blive sammenlignet med dem. Mit projekt var simpelthen et jeg skulle have lavet med en bekendt, men det gik i vasken - hun sprang fra i elvte time - og jeg kan ikke lave det alene fordi jeg ikke har forstand på hvad der sælger på en webshop/lager til eventuelle varer. 

Hvad tror du jeg kan få for den?

Mette

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:25

Det kommer an på hvilken reel værdi den har. Hvor meget kan den spare en ny-starter for i tid og penge? Og bemærk her at for en iværksætter er tid ikke nødvendigvis lig med penge.Hvad er der lagt i den? Må vi se den?

Hvis et lignende setup koster 100.000kr at få lavet og du kan sælge det til 50.000 lyder det måske som en god deal, men hvis nu jeg selv kan lave det for 5.000kr og 4x nattesøvn så ved jeg godt hvad de fleste iværksættere vælger.

Fra Skive
Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 00:07

Hej Mette

Jeg kan da lige inden sengetid sende dig et par linier. Jeg startede selv ud med en Virtuemart shop, dog ikke 2.0 versionen, men 1.5 og den fungerede fint til mit behov i starten, som så skal siges ikke var så stort eller dvs. at jeg vidste ikke til at starte på hvad mine behov var. Derfor fungerede den udemærket til st gøre sig de spæde erfaringer og allerbedst - den var gratis, da min bedre halvdel og jeg i fællesskab fik den op at køre.

Jeg var glad for brugervenligheden i admin-delen, men for pokker hvor krævede siden meget tilrettelse og vi måtte hver gang opfinde den dybe tallerken, da vi absolut ingen forstand havde på systemet. Så en nystartet iværksætter, der vil spare nogle timer, men som gerne vil lave lidt selv vil måske være interesseret. Jeg tror dog bare at en køber med det ambitionsniveau, nok også er en køber, der har et stramt budget og ikke er villig til at smide ret mange kroner efter det.

For søger man et nemt og vedligeholdelsesfrit system og endda med adgang til support, vil de fleste nok vælge Scannet eller lignende.... Men vil du prøve at sætte shoppen til salg, kan det sikkert godt betale sig at koble betalingsmodulet på. Epay har et fint modul til Virtuemart og så er den jo næsten køreklar. Du kan helt sikkert lægge vægt på brugervenligheden i administrationen.....

Det var lige kort fra mig uden at kende nærmere til din shop og hvad du har lagt i den. Smile

Mange hilsner

Pernille

Bestil mannequiner hos www.Manneking.dk - Markedets bedste udvalg til de laveste priser.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 08:32

Nå, nu snakkede jeg lige med en ven om den, men han siger "Derudover så er det Virtuemart 1.1.2 og Joomla 1.5 og ikke VM 2.0 – Den er milevidt fra klar til launch" og så er det jo en helt anden snak. Jeg troede at den var 80% færdig.

Så er der nok ikke nogen mulighed for at sælge den.

Tak for jeres input alligevel!

Mange hilsner

Mette

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)