Hej Oxkjær,
Jo det vil jeg da gerne.. Jeg sidder med flere hjemmesider, nogle gamle og nogle nye, og laver SEO på disse. På de fleste er der ikke mulighed for at skrive unikke titler på samtlige sider/menuer/undermenuer osv, samt meta tags (description/keywords). Det kan være lidt svært for en helt alm. person der ikke har forstand på hjemmesider/programmering (Jeg har personligt heller ikke selv forstand på programmering overhovedet), f.eks. at hente filerne fra FTP og manuelt tilføje titler og meta tags. Derfor skal man have en webmaster til dette, hvilket selvfølgelig giver flere omkostninger, hvis man vil have sin hjemmeside optimeret korrekt ift. SEO. Bemærk også at det er muligt at skrive alt-tekster til samtlige menuer i CMS systemet.
Det, der gør kontrolpanelet SEO-venligt, er, at hjemmesidens ejer, uden at have det mindste kendskab til programmering, selv kan tilføje/ændre alle de nødvendige informationer på siden.
En hel anden detalje er, at sådan et system også gør det nemmere for f.eks. et firma, der laver SEO på en hjemmeside med sådan et CMS system. Jeg ville bruge max 1/4 af den tid, jeg bruger på ikke-seo-venlige kontrolpaneler, når jeg skal ændre titles og meta tags, end jeg vil gøre i det kontrolpanel her.
Så har jeg fået ham til at udvikle systemet således, at man selv kan installere systemet og når vi laver evt. opdateringer/flere templates, så sender vi dem ud til kunderne og de kan selv uploade disse.
Der vil i kontrolpanelet være en grundig SEO-vejledning i hvordan man opretter sine sider/menuer på den helt rigtige måde, så siden er optimeret/opbygget helt korrekt.
Og til sidst, så kan man selv i kontrolpanelet styre om nyhedsbrev, kontakt-mig, reklamebanner skal være aktivt på siden eller ej.. Selv skifte topbanneret, ændre baggrund for siden og templates, styre menuer/siders rækkefølge samt administrere reklamebannere, dog uden statistik-del endnu.
Vi har arbejdet på systemet i et par måneder og er lige ved at være færdige med det. Jeg kan vise et eksempel af kontrolpanelet til de interesserede.