Hej Jeg har spurgt hjælp om dette før, men er løbet ind i et lille spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg vil lave momsafregning i summasummarum, og har derfor trykket på rapporter->momsangivelse. Jeg har herefter fundet den rigtige periode og opgivet det til skat. Det var 4000 kr. Spørgsmålet er hvad jeg nu skal foretage mig i summasummarum. 1.Den udgående moms skal debiteres konto 66100 og krediteres konto 66900. 2.Den indgående moms skal krediteres konto 66200 og debiteres konto 66900. Jeg går derfor ud fra at jeg først skal udføre pkt. 1. via min kasseklade og herefter pkt. 2 via kassekladen.
Problemet er bare at jeg ikke kan forstå hvordan jeg skal trykke det ind? Min kasse klade ser således ud: kontonr - debit - kredit - afstemmning
Kan i fortælle mig hvordan jeg skal trykke det ind?
|
Hej!
Tryk det ind som du skriver.
Hvis du har en afstemningskonto på, så blank den ud.