Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette Investeringsfirma..

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Blot lidt sparing fra jeres side. Jeg sidder ofte i fritiden og følger aktie og investeringsmarkedet. Jeg har nu en god sum penge som jeg ønsker at investere i forkellige projekter og aktier.

Kan det betale sig at lade sig CVR registrere for at adskille privat økonomi med en firmakonto eller hvordan..? Det kan jo vise sig på længere sigt at blive en god forretning, og der er vel en del fordele ved at være CVR registreret osv.

Har i en ide til hvordan jeg gør og blot lidt sparing om det er en god ide.

Med venlig hilsen

MikkelM

Investeringsvillig :-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 13:47

Hej Mikkel,

Folk med penge er som regel altid interessante for de af os, som mangler penge til at få et projekt på benene. Hvis du kunne have interesse i at få præsenteret mit projekt, skal du være velkommen til at kontakte mig.

Med hensyn til at lade sig CVR registrer, så kunne jeg forestille mig, at hvis du griber knoglen og ringer til en revisor, må de kunne rådgive dig.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:15

Ideen med at opdele i privat og firma handler jo egentlig primært om risiko og skat.

SKAT: Hvis du vil etablere enkeltmandsvirksomhed, kan du ligeså godt gøre det som privatperson. Der er ingen forskel. Du kan ikke bruge virksomhedsskatteordningen, da du så ikke må investere direkte i aktier, men alene investere i enkelte udvalgte investeringsforeninger. Jeg ved ikke, hvad forskellige projekter omfatter, så det kan ikke kommenteres. Du kan stifte et selskab, hvor du af overskuddet betaler 25% i skat. Ved udbetaling til dig selv kan du selv fastsætte, hvad du vil have og lade eventuelle beløb, du bare ønsker geninvesteret, blive i selskabet. Det udbetalte så afhængigt af om du udbetaler som løn eller udbytte.

RISIKO: Hvis dine projekter er af en karakter, hvor du kan hæfte for noget udover det investerede beløb, vil et selskab klart være at foretrække, så du begrænser risikoen. For aktier er der ingen forskel med mindre du handler short (sælger første og køber senere). Hvis du investerer i aktiederivater (finansielle kontrakter) kan du, afhængig af, hvad du vælger, få en risiko, hvor det kan være praktisk at investere via et selskab.

Det kan endog være rigtig praktisk at have et holdingselskab til investeringsselskabet, så du kan flytte overskuddet efterhånden - det afhænger af din risiko og hvordan du vælger at håndtere økonomien.

Hilsen Jakob 

Tilmeldt 10. Oct 08
Skrevet kl. 10:41

Hej Kim

Tak for din besvarelse. Jeg har et par projekter i søgelyser her på den korte bane, men er altid åben over for gode ideer som er sat i værk.

Jeg har kontakt til en revisor, og der er masser af sparing at hente. Tak for dit tip.

Med venlig hilsen

MikkelM

Tilmeldt 10. Oct 08
Skrevet kl. 10:49

Hej JacobN

Rigtig mange gange tak for dit svar. Jeg har haft fat i en revisor som mener lidt det samme som du skriver, så det er rigtig god sparing jeg har fået her.

Det er klart at jeg vil have nogen aktier med i min investeringsplan, men jeg har også projekter i søgelyset som omhandler andet end aktier.

Som du selv skriver, så er det nok sikres at lade mig registrerer da det er lidt tungere projekter i byggebranchen jeg har i søgelyset. På den måde har jeg mulighed for at adskille det hele, og sprede risikoen fra min privatøkonomi.

Jeg har ikke helt styr på det som du skriver med holdingselskab, er det muligt at overføre overskud til sit holdingselskab, og så på den måde trække dem ud på en smartere måde, eller hvordan hænger det sammen?? bare sådan i korte træk..

Med venlig hilsen

MikkelM

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 11:22

Når du tjener penge i dit driftsselskab får du forhåbentlig større egenkapital henad vejen. Hvis der efter 3 år sker et eller andet og du har opsparet eks. 20 millioner i driftsselskabet kan du jo risikere at du taber de penge. Har du mellem dig selv og driftsselskabet et holdingselskab kan du overføre overskuddet fra driftsselskabet til holdingselskabet uden skat (jeg mener at det er efter 2 års ejerskab- spørg revisor). Sker der noget med driftsselskabet, så har du stadig de 20 mio., du har tjent, mens det kun er resten, der blev i driftsselskabet, du risikerer. Skal du bruge penge i driftsselskabet kan du udlåne pengene fra holding til driftsselskab.

Når du opretter selskaberne starter du med at oprette et holdingselskab. Herefter opretter holdingselskabet (med de penge, du har indskudt) et datterselskab (driftsselskab). Du skal ikke bruge ekstra likviditet end hvis du nøjes med driftsselskabet alene. Tal med din revisor om det - revisorer elsker løsningen og anbefaler det som regel selv uden at du spørger.

Hilsen Jakob

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)