Jeg blev her til morgen kontaktet af et firma, der kaldte sig dot.nu, som hævdede at en privat person havde henvendt sig til dem for at at købe en række domænenavne, som lå ret tæt op af mit, bl.a. domænenavnet www.designforpets.eu, som jeg tidligere har overvejet at købe. Jeg blev naturligvis lidt frustreret, men efterhånden gik det op for mig, at de nok bare var ude på at sælge mig nogle domæner. For da jeg spurgte ind til, hvad jeg kunne gøre ved det, tilbød de mig at købe det pågældende domæne til omkringe 1.800 kr. + årsafgift. Jeg bad vedkommende om at bekræfte prisen på mail, hvorefter han tøvede lidt. I mellemtiden havde jeg så tjekket deres webside på nettet, som viste sig slet ikke at eksistere. Han kom derefter med en forklaring på, at siden var nede indtil på mandag pga. de mange domæner, de var igang med at registrere ;-) Så bliver du ringet op af en fra et firma, der kalder sig dot.nu, så læg røret på!!! |
Det er åbenbart blevet det nye svindlertrick. Nu er der ingen, der "køber" annoncer i en vejviser mere. Sørgelig verden, vi lever i.
Hilsen Jakob