Moose:
Det er jo ikke mættet. det afhænger af hvor du bor og hvordan du laver "reklame". Jeg har sat annoncer på Lejebolig.dk og Boligportal.dk, hvor jeg 2 dage inden jeg overtog en lejlighed havde 5 der ville se den, fik nøglen kl 1 og en der skrev under kl 20.
Lad være med at bruge mange penge på reklame og annoncer når det Mund til mund virker godt og der er gratis services der virker på nettet.
Når du skal lave en annonce er gode billeder vigtigt, det sælger altid godt at de kan se hvad andre har brugt pladsen til.
Jeg har et par gode tips:
Hvis du vil starter i branchen som udlejer skal du sørge for at du har en masse ting på plads, da du er ret ung og ikke særlig meget erfaring..
Overvejelser:
1. Sørg for at spare penge op til udbetalingen på din første lejlighed
2. Sørg for at skære dine omkosninger på dig selv ned.
3. Enten få et fuldtids arbejde eller få et job som giver godt ved siden af skolen.
4. Vil du være personen der ringer rundt og skal være "ledig" hver dag, og tage til bank, advokat møder etc.
5. Ingen gæld.
6. Tjek priser på boliger i dit område, tjek hvad alle de forskellige lån står for. det er en jungle at komme i gennem, og du vil føle dig mindre dum overfor din bank rådgiver når han/hun skal forklare dig hvad for et lån du skal vælge. Det imponere meget når du skal forstå
Ting du skal have ordnet for at komme godt fra start:
1. Personligt Budget. Sørg for at få et budget med ALT hvad du har om måneden og rådighedsbeløb til dig selv. Banker sætter stor pris på orden og overblik på den personlige front.
2. Meld dig ind i en A-kasse hvis du for arbejde på fuldtids. Det er et must at du er understøttelse berettiget.
3. Sørg for 3 Lønsedler, årsopgørelse, forskudsopgørelse etc.
4. Budget på den lejlighed eller ejendom du påtænker dig at købe. Giver den overskud om måneden etc. Kan det løbe rundt med din private økonomi at du har et tab på lejligheden om måneden etc.
der er sikkert mere du skal være opmærksom på men det er da en god start og mine 50cents.
Jeg er selv 20år og har inden for et halvt år købt mine 3 første lejligheder og snart min fjerde, og har været så heldig at alle mine kan løbe rundt om måneden. :)
Har du flere spørgsmål kan du lige adde mig på msn(dexxmo@live.dk) så kan jeg hjælpe dig hvis du har flere spørgsmål:) andre er selvfølgelig også velkomne.