Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salgsmøde

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 105
Fra  erikback.com Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Aminoer

Jeg kan se at det gennemgående er en hård kamp op ad bakke for de fleste at få taget hul på salget.

Når man starter ny virksomhed indebærer det uværgeligt kold kanvas. Jeg må klart erkende at det ikke er min stærke side og det er svært både at finde motivationen og at bevare fokus. Alligevel har jeg fundet en måde at få taget hul på kold kanvas - nu er jeg kommet til næste skridt hvor jeg mener at kunne hjælpe andre igang og samtidig få noget jeg savner.

Jeg tror at min motivation for salget og kold kanvas ville blive større hvis jeg havde nogen at sælge med. Kort sagt mangler jeg kolleger.

Min idé er derfor at samle en gruppe af iværksættere i samme situation som kan mødes fx 3-4 timer hver anden uge til et salgsmøde. Mødets formål er at der skal arbejdes - ikke snakkes! Vi mødes og planlægger slagets gang og så sælger vi aktivt i et par timer - sammen. På den måde kan vi dele hinandens erfaringer, idéer, opmuntring og ressourcer.

Det behøver ikke nødvendigvist at være en fast gruppe - det kunne også være et åbent salgsmøde hvor alle kan komme hvis de har lyst.

Hvad synes i om idéen? - jeg tror virkelig at det ville kunne hjælpe os igang med salgsopgaven hvis vi løfter den sammen.

Mvh. Erik Back, ekspert i blogging. Hjælper med content, mailinglister og personlig branding

Fra Fredensborg
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 150
Skrevet kl. 10:56

Kære Erik,

Hvis det ikke lykkedes dig at samle gruppen, er du altid velkommen til at søge inspiration hos www.ImpleMind.dk.

Vi arbejder udelukkende med salgstræning, og har en del iværksættere hvor vi hjælper med at lave salgsstrategier og samtidig skabe motivation til at komme ud til kunderne. Fokus og segmentering er en disciplin der kan gøre selve arbejdet mere overskueligt og dermed lettere at går til.

Sig endelig til hvis jeg kan hjælpe med noget.

Mvh.

Søren Heissel

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:57

Erik Back:

Når man starter ny virksomhed indebærer det uværgeligt kold kanvas.

Ikke helt.

At sælge med kold kanvas er en af de mest in-effektive måder at sælge på, for du har ikke en chance for på forhånd at vide, om folk er interesseret i det produkt du ønsker at sælge.

Jeg vil, for en gangs skyld, lække een af de mange hundrede slides jeg har udviklet til vores Rundbordsmøder:

(teksten er lidt stor fordi den er direkte kopieret fra sliden -beklager)

Fra en irriterende pest
til en velkommen gæst

Den største forskel i din markedsføring består i om
den første kontakt er skabt af dig eller om den er skabt af din nye kunde.

Er kontakten skabt af dig

Har du sikkert afbrudt din kunde i noget vigtigt
Skal overbevise kunden om, at du kan levere noget,   der er af værdi for kunden.
Du er ude af synkronisering med din kundes behov.
Du præsenterer en løsning på et problem, som kunden enten ikke prioriterer lige nu eller slet ikke har.
Og kunden har ikke mulighed  for at vælge

Er kontakten skabt af din kunde

sker det som følge af:

at kunden allerede har erkendt et behov
at kunden selv aktivt har søgt efter løsninger
at kunden nu har valgt at kontakte dig
at du har overbevist kunden om at du vil kunne hjælpe

Salget sker altså næsten af dig selv i sidste tilfælde

Håber, at det kan bruges til at sætte nogle tanker i gang...

Venlig hilsen,

Christian

PS: Har ikke selv ringet kanvas siden år 2000.

Fra Fredensborg
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 150
Skrevet kl. 13:46

Kære Christian,

Er det du siger ikke - at man skal sætte sig ned og vente agressivt på at telefonen ringer ?

Jeg tror at du har ret hvis man kan sige at man står i 1 af de 2 nedenstående situationer:

1. Der er brugt enorm mange penge på markedsførring.

2. Du har et produkt der har været utrolig meget oppe i medierne (PR), eller at man ikke skal bruge mange kunder.

For mig handler salg om at være proaktiv og sikre sin egen succes, for der er ikke andre der gør det.

N.B. man forstyrrer jo ikke en person ved at ringe.... hvis vedkommende tager telefonen, er han jo ikke midt i noget.

mvh.

Søren Heissel http://implemind.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:56

Christian iMARKETING:

Du præsenterer en løsning på et problem, som kunden enten ikke prioriterer lige nu eller slet ikke har.

Så fåes påstande hvis heller ikke meget mere farvet :)

Jeg har i 10mrd haft et problem, med at min mobil ikke kan optage mere end 1min af gangen. Det er dog ikke noget der irritere mig nok til aktivt at søge en løsning, men hvis løsningen pludselig bliver præsenteret for mig, køber jeg da meget gerne... selvom det ikke er noget jeg har "prioriteret". I dette tilfælde kom løsning i form af et link fra David i et andet forumindlæg. Havde jeg ikke læst det, havde jeg formentlig stadig haft det samme problem om et år.

Hvis man ikke kan finde ud af at segmentere, er det selvfølgelig korrekt at coldcalling er ineffektiv. Ellers mener jeg det er et spørgsmål om at være så god til at segmentere,at man ved at personen i den anden ende højest sandsynligt har det behov, som man tilbyder at dække.

Jeg har eksperimenteret med cold calling, hvor jeg har identificeret behov som jeg mener virksomheden har og formentlig også er klar over. Indtil videre har succesraten været så høj, at det formentlig bliver en permanent salgskanal.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:30
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tommy.

Wink

"Jeg har i 10mrd haft et problem, med at min mobil ikke kan optage mere end 1min af gangen."

1. Hvor mange, der bliver ringet op af en sælger har mon lige det problem.

2. Hvor mange sælgere får lige spurgt ind til: "Kan din mobil ikke kan optage mere end 1min af gangen?"

3. Læg mærke til, at problemet i virkeligheden blev løst af et forumindlæg, ikke af en sælger

Det er korrekt, at segmentering kan hjælpe rigtig meget, så man ikke får alt for mange nederlag; men helt ærligt - ville du ikke gerne undvære den del af "festen"?

Jeg er jo i web-branchen og har perfekte muligheder for at checke virksomhederne ud, for i mit tilfælde har de jo det hele udstillet, så jeg kan selektere og argumentere; men alligevel ser jeg det som en langt bedre udnyttelse af min tid, at folk selv henvender sig.

For så er de indstillet på at blive hjulpet.

Mvh,

Christian

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:43

sheissel:

Er det du siger ikke - at man skal sætte sig ned og vente agressivt på at telefonen ringer ?

Jeg tror at du har ret hvis man kan sige at man står i 1 af de 2 nedenstående situationer:

1. Der er brugt enorm mange penge på markedsførring.

2. Du har et produkt der har været utrolig meget oppe i medierne (PR), eller at man ikke skal bruge mange kunder.

For mig handler salg om at være proaktiv og sikre sin egen succes, for der er ikke andre der gør det.

Hej Søren

Du skal ikke sætte dig aggressivt og vente. Du skal bare arbejde og tjene nogle penge imellem opringningerne.

Sidste onsdag slog vi ny rekord: Vi blev kontaktet af 8 virksomhedsomheder på samme dag, der havde brug for vores ydelser - så hele dagen gik med at tale med de salgsansvarlige der ringede til os.

Ad. 1. Vi bruger ikke mange penge på markedsføring - men de penge vi bruger bliver brugt intelligent - dvs. vi måler alt og hvis det ikke lever op til forventningerne bliver kanalen lukket.

Ad. 2. Vi bruger 0 kr. på PR. Dvs. 0 kr. i artikler og presse.

"For mig handler salg om at være proaktiv og sikre sin egen succes, for der er ikke andre der gør det."

Det er 100% korrekt - Vi har dog vores "Kunder på et sølvfad", der kan levere kunderne uden at du selv skal røre en finger - men modellen er desværre ikke for alle. 

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:53

Christian iMARKETING:
1. Hvor mange, der bliver ringet op af en sælger har mon lige det problem.

Problemet blev benyttet til at vise, at man godt kunne have et behov man ønskede løst (mod betaling) uden at det nødvendigvis behøvede at være en så høj prioritet at man selv ledte efter løsningen.

Christian iMARKETING:
Det er korrekt, at segmentering kan hjælpe rigtig meget, så man ikke får alt for mange nederlag; men helt ærligt

Nu er jeg ved at tage en Cand.Merc i International Marketing, så jeg er sikkert lidt underlig på det punkt - jeg skal ikke kunne sige, hvorvidt segmentering interesserer andre. Selv, ser jeg det som en spændende del af "jagten" og det at udvikle virksomheden.

Hvis jeg gav dig en liste over 500 firmaer, der har anvendt 100.000 kroner på en webløsning uden at få én eneste besøgende og nu sidder og river sig i håret, fordi de har indset at der er noget galt. Ville du så ringe til dem? Det afhænger selvfølgelig af ens ambitionsniveau for ens virksomhed - de fleste virksomheder kan vokse sig langt større med en kombination af aktiv markedsføring og AdWords end bare af AdWords. Men det er selvfølgelig ikke alle der ønsker det, og det skal der også være plads til.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:04

Tommy:

Hvis jeg gav dig en liste over 500 firmaer, der har anvendt 100.000 kroner på en webløsning uden at få én eneste besøgende og nu sidder og river sig i håret, fordi de har indset at der er noget galt. Ville du så ringe til dem? Det afhænger selvfølgelig af ens ambitionsniveau for ens virksomhed - de fleste virksomheder kan vokse sig langt større med en kombination af aktiv markedsføring og AdWords end bare af AdWords. Men det er selvfølgelig ikke alle der ønsker det, og det skal der også være plads til.

Hæh.

Hvis du vidste kender dem, så ville jeg nok høre, om du ikke ville anbefale os over for dem.

Og ellers ville jeg bruge direct mail - men ikke kold kanvas.

Mvh,

Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:16

Christian iMARKETING:

Hvis du vidste kender dem, så ville jeg nok høre, om du ikke ville anbefale os over for dem.

Jo, det skulle jeg nu nok. Men så stor er min kontaktflade alligevel ikke :)

For at komme tilbage til det oprindelige spørgsmål, så synes jeg, at det lyder som en rigtig god idé. Hvis jeg boede i Århus og ikke lige selv havde fået en til at stå for udgående salgsopkald, var jeg helt sikkert hoppet med :)

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)