Kære Aminoer Jeg kan se at det gennemgående er en hård kamp op ad bakke for de fleste at få taget hul på salget. Når man starter ny virksomhed indebærer det uværgeligt kold kanvas. Jeg må klart erkende at det ikke er min stærke side og det er svært både at finde motivationen og at bevare fokus. Alligevel har jeg fundet en måde at få taget hul på kold kanvas - nu er jeg kommet til næste skridt hvor jeg mener at kunne hjælpe andre igang og samtidig få noget jeg savner. Jeg tror at min motivation for salget og kold kanvas ville blive større hvis jeg havde nogen at sælge med. Kort sagt mangler jeg kolleger. Min idé er derfor at samle en gruppe af iværksættere i samme situation som kan mødes fx 3-4 timer hver anden uge til et salgsmøde. Mødets formål er at der skal arbejdes - ikke snakkes! Vi mødes og planlægger slagets gang og så sælger vi aktivt i et par timer - sammen. På den måde kan vi dele hinandens erfaringer, idéer, opmuntring og ressourcer. Det behøver ikke nødvendigvist at være en fast gruppe - det kunne også være et åbent salgsmøde hvor alle kan komme hvis de har lyst. Hvad synes i om idéen? - jeg tror virkelig at det ville kunne hjælpe os igang med salgsopgaven hvis vi løfter den sammen.
|
Kære Erik,
Hvis det ikke lykkedes dig at samle gruppen, er du altid velkommen til at søge inspiration hos www.ImpleMind.dk.
Vi arbejder udelukkende med salgstræning, og har en del iværksættere hvor vi hjælper med at lave salgsstrategier og samtidig skabe motivation til at komme ud til kunderne. Fokus og segmentering er en disciplin der kan gøre selve arbejdet mere overskueligt og dermed lettere at går til.
Sig endelig til hvis jeg kan hjælpe med noget.
Mvh.
Søren Heissel