Jeg spottede lige en lidt kritisk fejl, som du bør få rettet med det samme (læs: I dag!):
Billedet i toppen linker til luxstore.dk.server01.cmssite.dk, og ikke til Luxstore.dk!
Dette gør at du risikerer, at Google indekserer cmssite.dk adressen, og ikke den rigtige Luxstore.dk. Hvilket betyder at dit "rigtige" site har en høj risiko for at miste en masse værdi i Google.
Det ser desuden ikke ud til at der er installeret nogen Web Analytics pakke på dit site. Skynd dig at få implementeret Google Analytics, ellers har du simpelthen ingen chance for at vide hvilke af dine tiltag der virker, og hvilke der er penge/tid ud af vinduet. Noget der især er vigtigt, hvis du har et lavt marketingsbudget i en branche med høj konkurrence.
Ret alarmerende at din leverandør ikke har styr på den slags, men lad det nu ligge...
Det ser desuden ikke ud til at der er installeret nogen Web Analytics pakke på dit site. Skynd dig at få implementeret Google Analytics, ellers har du simpelthen ingen chance for at vide hvilke af dine tiltag der virker, og hvilke der er penge/tid ud af vinduet. Noget der især er vigtigt, hvis du har et lavt marketingsbudget i en branche med høj konkurrence.
Mon ikke de kører noget server-side statistik i stedet. Bare fordi man ikke kan se det, kan det sagtens være der. Men jeg vil give Søren ret - har du ikke noget statistik, så få det installeret ASAP.
I vores site har vi rent faktisk et statistik modul, men jeg har ikke analytics på den, hvilket jeg selvfølgelig skal have.
Dét der er interessant for mig at vide er, hvor vi taber kunden henne på siden. Selvfølgelig er rigtig mange bare inde og snuse på siden, og det skal de jo have lov til. Men jeg undrer mig tit over at vi har mange besøg på siden, men at de ikke køber noget. Hvis de ikke kan lide varerne er det også helt fair, men hvis vi har nogle ting der skal laves om på for at generere salg, så ville det jo være rart at vide!
Rent usabilitymæssigt mener jeg det er en fejl at når man klikker på et produktbillede popper den op i en "pop-up" (hvis altså ikke kunden har popup-blocker. Pop-up billedet har ingen beskrivelse og ingen købsknap. Jeg selv er altid vant til at klikke på produktet og så købe det inde på detalje siden. Som det er nu vil mange blive forstyrret i deres købsprocess.
Mht. til SEO så start i det små. Fokuser på at få en side 1 eller side 2 placering på fx. "Dreams by Isabell Kristensen". Bemærk at der er 180+ danske sites der har en side der hedder noget ala Dreams-by-Isabell-Kristensen.html, så konkurrencen er OK hård. Få evt. lavet din egen Dreams-by-Isabell-Kristensen.html og læg den på dit site, link derefter til den fra de andre sider.
Når du tilmelder dig en håndfuld af de førnævnte linkkataloger så brug titler a'la "Køb Dreams by Isabell Kristensen hos Luxstore.dk" og link dem DIREKTE til din side Dreams-by-Isabell-Kristensen.html. Men gem nogle links til når du skal igennem det samme med "House of Lykke" osv. Links er svære at få og det er synd at spild dem på URL'er som http://www.luxstore.dk/?type=produktkategori&id=2#.
Til en start er det ikke kritisk at din side Dreams-by-Isabell-Kristensen.html ikke er 100% SEO optimeret. Det kan du altid rette på sidenhen, men sørg for at den er værdifuld for de besøgende, så linkkatalogerne vil linke til den.
Tak for dit indlæg, du er inde på lige netop dét der er udfordringen.
Men problemet kommer så egentlig nu:
Hvem skal lave disse koder om? Er det dem hvor jeg har min shop eller skal jeg ud og have fat på en ekspert, for jeg har ikke et klap forstand på det.
De sider/produkter vi har derinde nu skal laves om, men det skal helst være sådan i fremtiden, at jeg automatisk får titlen med også, når jeg opretter nye produkter.
Det er her jeg er endt i en blindgyde, for jeg ved ikke hvem jeg skal tage fat i, egentlig mener jeg at det er min udbyder der skal sørge for at optimere det grundlæggende, for eftertiden må jeg finde en ekspert der kan hjælpe mig, men at lave koder osv om, dét kan jeg altså ikke finde ud ad!
(Gode pointer... som sædvanlig, Jesper - dejligt altid at læse dine gode svar )
Når du ikke kan finde ud af at lave koderne, så er det fordi du ikke SKAL finde ud af at lave koderne. Koderne skal blive genereret helt af sig selv af dit CMS system.
Om din udbyder vil tillade dig at lægge nogle præcise sider som Jesper foreslår er meget forskelligt; men det hele kommer, som du kan se, an på din udbyder.