Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Direct mail. -Adresse database

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 17. Jul 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Igen! (Og undskyld mit sene svar...)

Der er IKKE tale om email, men ren og skær snail mail.

Ingen tvivl om at hvis man sender 1 mio spams, og der er 1% som køber produktet, ja så kan der være penge i det, men jeg har moral[:0]

Den med at kigge på krak, den var faktisk ikke helt dum... Måske lidt langsommelig, men når man først har lært copy/paste såååå.

Har selv forberedt den helt store pressemeddelses tour. Helt sikkert noget som jeg allerede ved kan være en god og gratis reklame. Har prøvet det nogle gange for en klub jeg er medlem af. Vores stævner fik super god omtale.

Til sidst. Hvor er det dejligt at få så mange indlæg på ens spørgsmål. Tænk hvis det havde været for 10 år siden. Så havde jeg skulle ringe til mange forskellige instanser og forhørt mig, og så havde jeg ikke fået råd fra andre i min situation. SUPER!!

Bedste hilsner

Jacob
Tilmeldt 19. Jul 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jadan


jeg har netop set dit indlæg.. Hvilken vare skal du sælge...? og er det kun til Roskilde amt ?. Jeg har netop lige uddannet mig i markedsføring og vil gerne hjælpe dig lidt uden at det skal koste noget..  så bare fyrløs..

 

Du skal passe på med at sende mail ud til folk der ikke har godkendt det.. det kan du blive straffet for...

 

Jeg gør det af interesse for at holde min uddannelse vedlige. så er der nogle andre der har spørgsmål så skriv bare

 

 
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg deltog på et tidspunkt i et informationsmøde omkring markedsføring på Teknologisk Institut hvor der bl.a. var en advokat der var taler.
Jeg mener ganske bestemt at han sagde, at man godt måtte sende emails til personer som kunne have interesse i ens produkt, altså hvis produktet var relateret til modtageren.
Ud fra det jeg læser her, så må man på intet tidspunkt emaile potentielle kunder, er det helt korrekt forstået ?

Hvis det er rigtigt, så er jeg godt på sk*deren
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Ud fra det jeg læser her, så må man på intet tidspunkt emaile potentielle kunder, er det helt korrekt forstået ?

Hvis du læser markedsføringslovens paragraf 6A sort på hvidt, så ja, det er korrekt. Samme gælder fax.

§ 6 a. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Den gang jeg gennemgik markedsføringsloven husker jeg det sådan:

Man må IKKE sende post ud til kunder der ikke har bedt om det, så er det som sådan ligemeget om hvor personlig mailen er, eller om produktet har nogen interesse for modtager.


Men jeg tror loven er meget gummi agtig, og derfor kan man nogen gange tillade sig at sende en enkelt mail ud til en kunde hvis man mener det har relevans for ham, eventuelt lade være med at oplyse priser på produktet og kun gøre opmærksom på det. For så tilbyder man ham i teorien ikke et produkt, man oplyser ham bare om det findes.
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm, det kan jeg godt se, men så fatter jeg bare ikke at den advokat sagde sådan ......

Er der ikke tilfælde hvor det er lovligt, altså hvis man nu f.eks. blot vil gøre opmærksom på en hjemmeside som har relevans for modtageren ?

På den måde er det jo ikke en vare jeg sælger direkte.

Hvordan skal man tolke §6 a stk. 2, jeg kan ikke lige gennemskue den ?
Står der ikke, at man godt må med mindre personen har frabedt sig det via CPR ?


 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Men jeg tror loven er meget gummi agtig, og derfor kan man nogen gange tillade sig at sende en enkelt mail ud til en kunde hvis man mener det har relevans for ham, eventuelt lade være med at oplyse priser på produktet og kun gøre opmærksom på det. For så tilbyder man ham i teorien ikke et produkt, man oplyser ham bare om det findes.

Så er det jo også med intention om at afsætte produktet og derfor fortsat ulovligt :) men jo, jeg tror der skal en del til for at det er noget man gider at gøre noget ud af.

Hvordan skal man tolke §6 a stk. 2, jeg kan ikke lige gennemskue den ?
Står der ikke, at man godt må med mindre personen har frabedt sig det via CPR ?

Stykke 2, som jeg ser det, er mere en addition til stykke 1 og forklaring om at du må f.eks. ikke sende brevpost eller lave telefonopkald med de omtalte intentioner, til en person der har frabedt sig den slags via CPR eller gjort dig opmærksom på at vedkommende ikke vil modtage noget.
Fra Roskilde
Tilmeldt 17. Jul 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej JH, og andre naturligvis.

Det jeg vil sælge er en ny form for billboard medie.

Da ideen er ny, og ubrugt i Danmark, vil jeg gøre en masse for at få gratis PR gennem pressemeddelser osv., samt naturligvis eksisterende kontakter.

Men jeg bliver stadig nød til at skaffe kunder (Store virksomheder) gennem direkte kontakt, da de ellers ikke vil kende mit produkt, eller de fordele mit produkt vil give dem i forhold til konkurrende medier.

Naturligvis kan jeg bruge mit "eget" medie til at annoncere, men jeg har ikke råd til at betale min egen løn i flere måneder

Ved i forøvrigt om der findes en samlet "markedsførings lov" i bog form, eller er der 10 forskellige lovsamlinger som hver relatere en smule til markedsføring. (Håber på det første..)

Bedste hilsner

Jacob
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan helt sikkert godt få en trykt udgave af markedsføringsloven, men du kan ikke komme uden om at der også er mange andre love der skal tages hensyn til da da i mange forskellige scenarier vil relatere til markedsføring (kunkurrenceloven f.eks.).

Anyway, http://www.e-boghandel.dk/subject.asp?id=18313

www.retsinfo.dk er dog guld værd ;)
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en bog som jeg bruger i forbindelse med min skole som hedder Lovsamlingen til "Erhvervsjura- med internationale regler", den har alt hvad du skal bruge indenfor virksomheden og meget mere, den er god at ha'' til at slå op i, da den dækker bredt. Den er skrevet af Jens Paulsen og Poul Sjöström.


 

Håber du kan bruge mit forslag

 

mvh Katrine  
Side 3 ud af 3 (30 indlæg)