Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregnefejl i Summa

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

Jeg sidder lige og slåser med at indtaste en kreditorfaktura i Summa. Mit problem er som følger:

kr. 676,38
kr. 1640,94
kr. 73,75
kr. 811,25

bliver tilsammen 3202,32 kr.

men Summa siger 3202,31 kr. i totallinien.

Er der nogen af jer, der har et hurtigt bud på, hvad jeg kan gøre?

Venlig hilsen
Jonna

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 17:24

Hej

Steen skriver om det på www.summarum.dk

Citat:

Beskrivelse:

Ved indtastning af en købsfaktura afviger SummaSummarums momsberegning - og dermed fakturasaldoen - fra originalfakturaen.

Løsning:

Differencen kan opstå pga. forskellige afrundingstidspunkter og er typisk på nogle få øre.
A. Hvis man opdager differencen under oprettelsen af købsfakturaen, kan man rette den ved at lave en ekstra linje på fakturaen, hvor man posterer øredifferencen på købsmomskontoen.
B. Hvis man først opdager differencen ved bogføring af fakturabetalingen i kassekladden, udligner man fakturaen med dens pålydende og posterer øredifferencen i en selvstændig linje.

Bemærk, at man kan vælge mellem to afrundingstidspunkter i SummaSummarum. Du kan ændre indstillingen under Filer, Egenskaber for regnskab, Moms. Læs mere i hjælpefilen.

Beskrivelse:

Ved indtastning af en købsfaktura afviger SummaSummarums momsberegning - og dermed fakturasaldoen - fra originalfakturaen.

Løsning:

Differencen kan opstå pga. forskellige afrundingstidspunkter og er typisk på nogle få øre.
A. Hvis man opdager differencen under oprettelsen af købsfakturaen, kan man rette den ved at lave en ekstra linje på fakturaen, hvor man posterer øredifferencen på købsmomskontoen.
B. Hvis man først opdager differencen ved bogføring af fakturabetalingen i kassekladden, udligner man fakturaen med dens pålydende og posterer øredifferencen i en selvstændig linje.

Bemærk, at man kan vælge mellem to afrundingstidspunkter i SummaSummarum. Du kan ændre indstillingen under Filer, Egenskaber for regnskab, Moms. Læs mere i hjælpefilen.

citat slut

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 18:02

Hej

Tak for hjælpen - sært jeg ikke havde tænkt på det, men sådan er det jo nok nogen gange, når man kører træt i det.

Vh
Jonna

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)