Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man modtage barselsdagpenge og oprette en webbutik i mandens navn?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 8. Oct 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså for ikke at miste for mange penge ved opstart af en webbutik, tænker jeg på om man på gå på barsel og modtage barselsdagepnege. Og så oprette firmaet i mandens navn.? Derved er der jo en sikret indkomst hver måned.

Håber nogen ved noget om det, da der er ret væsentligt mht. opstart af webbutik.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:48

Det lyder umiddelbart som et forsøg på socialt bedrageri, hvis du har en virksomhed / arbejde i en virksomhed mens du modtager dagpenge.

Jeg vil tro at kommunen ser på det på samme måde, også selvom der ikke er en synderlig stor indtægt i starten.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 13:04

øhh, du spørger vel ikke om du må oprette din virkomshed i din mandsnavn for at undgå at miste barselspenge?? Selvfølgelig må du ikke det, hvis din virksomhed skaber overskud skal du selvfølgelig ikke have det ekstra i barsels penge.

Det regnede du vel ikke med at få opbakning til vel?

Tilmeldt 8. Oct 08
Skrevet kl. 13:16

Øh, Undskyld. Men undersøger alle muligheder og vil bare vide hvad der er lovligt.

Men jeg kan da fornemme at dette ikke går. Sorry

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:16

Der er rigtig dårlige forhold for selvstændige på barsel. Du må ikke arbejde overhovedet fra 1 måned før til 14 uger efter. Derefter må du starte op på deltid ... Beklager!

Tilmeldt 8. Oct 08
Skrevet kl. 14:32

Nej, sig mig lige, hvorfor skal vi straffes fordi vi får børn!!!!

Det lader til at jeg skal beholde mit faste arbejde!!!!!

Hvor kommer pengene så fra i den periode 1 mdr. før til 14 uger efter?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:36

Hvis du helt undlader at arbejde i den periode, er det, du kan få barselsdagpenge. Ellers får du 0 (skriver nul) kroner.

Hul i hovedet! Og så hver gang det er agurketider kommer de op med, hvor få børn vi nu engang får, og hvor gamle de stakkels kvinder efterhånden bliver, inden de får børn. Der er ikke meget sammenhæng med virkeligheden her!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 14:48

Hvordan i alverden kan det være uretfærdigt at man fra kommunen modtager penge i næsten et år,  for at opfostre sit barn? Det lyder, undskyld mig, godt nok snot forkældet at komme med sådan et udbrud.

Der er masser af muligheder for danske mødre og familier til at få hjælp i dag. Det er vel en beslutning i selv har tager....eller i det mindste en beslutning I har 9 måneder til at forberede Jer på.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:54

Det er heller ikke det, vi skriver. Det, der er uretfærdigt, er, at hvis man bruger bare én time i ugen på at køre sin butik videre under barsel, får man ikke en rød reje. Og samtidig har man måske ekstra udgifter til vikarierende personale. Mange kan ganske simpelt ikke få det til at løbe rundt på de vilkår.

Og det gælder både mænd og kvinder. Så længe man 'arbejder' kan man ikke få dagpenge.

Det burde vel være meget rimeligt, at man kunne få supplerende dagpenge, som det er tilfældet, hvis man er arbejdsløs...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 15:01

Det jeg reagere på er indlægget hvor frøken p mener hun bliver straffet for at blive gravid..., også burde Frøken P måske lige afklare en detalje

Er du selvstændig?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)