"Rekapitalisering" - det er sgu et sjovt ord. Jeg lagde lige mærke til det i en artikel på Business.dk i dag. I artiklen udtaler en ekspert sig om banksektoren og siger så, at "... bankerne trænger til en rekapitalisering." Hvorfor ikke bare sige det som det er: Vi har spillet pengene op, på overgearede højspekulative fantasiprojekter og nu er vi løbet tør for spillepenge - og vi er ÅHH så forbandede spillelidderlige, at vi bare MÅ have noget mere at lege med ... Det havde da i det mindste været ærlig snak. Spørgsmålet er så, om det er den brede danske befolknings opgave at finansiere den slags. Det er det vist ikke ... "Rekapitalisering" - ja, det kunne mange af os sikkert godt bruge en gang imellem LOL - og det er da ekstra smart hvis man sådan kan blive repapitaliseret for skattekroner. Bare ikke så smart for os, der skal betale gildet. |
Hej
Man må jo medgive banksektoren at de forstår at lave spin. En aktie indkøbt for 100 kr. der igår var 600 kr. værd og idag kun 300 kr. giver et tab på 300 kr, - og ikke en gevinst på 200 kr. Derudover ville jeg nødig være i en branche hvor et overskud på 209 milliarder er en krise, - for så er jeg godt nok i behov for både rekapitalisering og økonomivitaminisering ;-)
/Michael