Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

finanseringsselskab til kunder via detail

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg går rundt med mange ideer om hvad jeg kunne starte op af virksomhed.

En af dem, er at på fritidsbassis køre ud til mindre lokale (selvstændige) forretninger og lave en aftale med dem om at

kunderne kan låne penge til deres produkter af mig. Jeg ved at der er nogle konkurrenter på områden, men synes selv at jeg har et koncept

som jeg kan slå på. Jeg har ingen ide om at starte noget stort op, men kun at have 10-20butikker højst i starten, og så tage det derfra. Hvad synes i om det?

Jeg er klar over at hvis jeg har 20 butikker, så bliver det fuldtid men ønsker i starten at køre det på fritidsbassis, og hvis det går godt så gøre det til fuldtid. Selvom vi er inde i en "krise", så tror jeg ikke at det giver for meget modvind indenfor dette område.

Har i nogle gode råd? synes i jeg skal droppe ideen?

På forhånd tak...

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 10:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hej qtek det tror jeg bestemt der et marked for hvis du så bare laver din rente lavere end eks. handelsfinans. men ehm pas lige på med at starte sådan en virksomhed fordi hvad sker der hvis kunderne ikke kan betale? så har du tabt alle dine penge.

der er 2 ting du må spørge dig selv om

1. er det på et stabilt kreditmarked jeg starter op

2. hvordan vil jeg inddrive mine kunders gæld!

Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 18:17

Jeg har ikke tænkt på hvordan jeg vil kræve pengene ind, men regner da med at tabe penge på nogle kunder. Men vil selvfølge have et form for

system, hvor vi stiller nogle krav til kunders indkomst og private forhold, således vi ikker låner til alle og enhver. Men vil arbejde lidt videre med ideen.

Jeg ønsker ikke en stor virksomhed, men en mindre således jeg kan overskue at gøre mine kunder glade og tilfredse og ikke ende i kontanten som mange andre. Og ved at lave en mindre virksomhed tror at jeg også at kunne tilbyde en mindre rente pga mindre omkostninger.

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 17:00

Hej.

Lånemarkedet er knap så enkelt som det måske ser ud til.

Jeg nævner ingen navne, men vi f.eks. handler i TPZQ-Byggemarked, og vil oprette et lån i stedet for at betale kontant, bliver man ofte tilbudt 2 lånetyper.

1. Rentefrit lån, men med en masse omkostninger

2. Lån med rente (fast eller variabel) på f.eks. 15 %, men med en ÅOP på f.eks. 27 % p.g.a. låneomkostninger.

Det rentefrie lån bliver butikken afregnet af låneselskabet med en kurs som er lavere end 100, f.eks. kurs 92.

Lånet med rente bliver butikken afregnet til kurs f.eks. 112.

Det vil sige at butikken tjener på lånet.

Hvis du skal kunne konkurrere på dét marked skal du have RIGTIG MANGE PENGE at lege med.

Blot til info :-)

Mvh.

ditbrugtmarked

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)