Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har to ideer.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 4. Oct 08
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg kom lige på to ideer, men jeg ved ikk rigtig om der er et marked for det.

Den ene er udlejning af dvd film online. 

Så i modsætning til de nuværende udbyder af denne service,

så tænkte jeg på at man ikk skulle betale abonnement hver måned, men at man bare betalte pr. film.

Men så ska der så være en frist for hvor lang tid man må have dem liggende.

Tror i der er et marked for det ? Og så vil jeg også høre om der er nogen der ved hvordan man får lov til at udleje film ?

Den anden er at sælge spiritus online, har dog ikke undersøgt det så meget,

men udfra mine google søgninger ser det ud til at der kun findes denne service i storbyerne.

Vil gerne have noget feedback, jeg er lidt i tvivl omkring disse ideer.

Hilsen Emiel

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 21:35

www.lovefilm.dk tilbyder servicen som du snakker om med dvd film. Jeg har hørt om et par projekter der arbejdede med at sælge sprut lidt ala just-eat.dk men jeg har endnu ikke set noget der rigtigt er slået igennem.

Mon ikke der er plads til flere spillere på begge markeder? ;)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 4. Oct 08
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 21:49

Udfra hva jeg har læst på lovefilm.dk ska man have et abonnement.

Dvs. at man ska betale for en hel måneds abonnement for at låne en film.

Så jeg tænkte på en site uden abonnement, hvor man bare betaler pr film.

Men tak for respons, gerne flere :)

Fra Copenhagen
Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 01:33

Jeg tror ikke rigtig på nogen af idéerne. Sprut køber jeg i Netto sammen med mine daglige indkøb. Hvis jeg skal ha' det impulsivt en fredag køber jeg det i kiosken. Du vil hverken kunne konkurrere med Netto (prisen) el. kiosken (leveringstiden).

DVD'erne... Downloader folk ikke deres film fra Piratebay, lejer dem i blockbuster el. streamer dem online fra iTunes m.fl. (-den tror jeg på).

Fra Brabrand
Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 07:36

Jeg ved at der findes en butik som hedder www.kiosk247.dk de sælger sprut online. Har ikke selv anvendt dem, men har hørt godt om dem

Ha det bedst!

Steffen Hvid

Fra Vedbæk
Tilmeldt 24. Sep 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:41

Jeg tror ikke på den første idé med at leje film ud pr. stk.

Tænk på din leveringstid. Hvormange går ind og lejer en film som de skal se i morgen eller overmorgen. Hvis det er impulst så køber man dem i blockbuster eller streamer dem fra nettet. Og i fremtiden når mediecentre bliver mere udbudt og harddiskoptagerne bliver mere advancerede så vil folk streame film direkte fra internettet. Så din idé vil ikke have nogen langsigtet holdbarhed i forhold til det arbejde der ligger i at købe film ind lave shop osv.

Mht. at bestille spiritus online lyder det da som en fornuftig idé, jeg ville nok anbefale at satse på de lidt finere mærker hvor der rent faktisk er noget at vinde. Samtidigt skal du gøre dit forarbejde godt og undersøge hvilke muligheder der er for etablering gennem f.eks. tyskland da der kan spares på moms og afgifter. Ligesom man ofte ser f.eks. fleggaard gør det med tv'er og hvidevarer og www.nierle.com gør det med brandbare cd og dvd'er

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)