Du bør starte med at søge på internettet med netop de søgeord som du ønsker, at hjemmesidens nye besøgende skal taste ind i Googles søgefelt når de skal finde din hjemmeside. Også på engelsk.
Det er næsten 99% sikkert, at din idé ikke er ny.
Hvis du ikke kan finde relevante hjemmesider, der tilbyder den service, du ønsker at tilbyde, så er det 99% sandsynligt, at der heller ikke er et marked.
Hvis der er andre, det mest sandsynlige, så kan du vurdere om det er et interessant marked at gå ind i.
Du kan, som udgangspunkt, ikke patentere ideer til Internetsider.
så må jeg have været meget heldig da jeg har først ramt 1/99 og så endnu engang 1/99 det er en procentregning jeg slet ikke kan regne..... men den findes altså!
Til Christian, så er Jenthsen og Simon ikke den samme, tror jeg. Simon er bare en anden Amino, som er glad for at have ramt unikke koncepter på to hjemmesider og prøver på lidt ironisk vis at viderebringe det glade budskab. (som jeg læser det).
og til Jenthsen, man kan som udgangspunkt ikke søge patent på en idé til en hjemmeside. Mht. hjælp til at få søsat sådan en idé skal du have fat i nogle webbureauer, webdesignere eller andre hjemmesidesnedkere, som kan programmere og opsætte en side for dig.
Hej. jeg har kun skrevet det første indlæg og nu har jeg søgt på det som en aktuel kunde ville skrive som søge ord, der er ikke noget inden for den branche jeg har i tankerne.
Så er spørgsmålet om jeg skal have fat i nogle webbureauer, webdesignere eller andre hjemmesidesnedkere, for at høre om de ved noget, men har hellere ikke tænkte mig at fortælle det til hvem som helst....
Det næste jeg vil anbefale dig at gøre er, at teste, hvor mange, der rent faktisk søger på de søgeord du har testet, da det ikke hjælper noget at du bliver fundet på søgeord som folk i praksis ikke søger efter.
Du behøver ikke at fortælle, hvad dit produkt kan.
Hvis du sender en PM med søgeordene vil jeg gerne teste, hvor mange der søger efter dem på Google.
Ud fra disse data kan jeg komme med en anbefaling om det er noget du bør gå videre med...