Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt navn overvejes - nogle forslaG?

Side 4 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 16. Jun 06
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg har ikke rigtig nogen betragtninger om navnet, da jeg synes der er kommet mange gode forslag og tanker, men jeres problemstilling og løsningen på den har jeg lige nogle kommentarer til.

 

Hvis i ønsker at beholde navnet martinussen, så ville jeg nok vælge at tilkøbe domæner som staves næsten på samme måde, så i har martinussen.dk, martinusen.dk mm, for at samle de mest almindelige stavefejl op.

Hvis i parkerer domænerne ovenpå martinussen.dk, så lander kunderne det samme sted, uanset hvilken stavemåde de bruger (selvfølgelig kun dem i har tilkøbt)

Generelt anser jeg det også for en fejltagelse at nedlægge et domænenavn, når I har noget der fungerer. Det mindste jeg ville gøre var at parkere martinussen.dk ovenpå det nye domænenavn i et års tid, så jeres "gamle" kunder der kender det originale navn, stadig havner samme sted.

En anden ting jeg er opmærksom på er at rigtig mange links i søgemaskinerne er "døde" links, fordi der fjernes sider og ændres folder navne på websites. Selv om en del brugere kan finde frem til en korrekt url til et website ved at ændre lidt på teksten i adresselinien, tror jeg de fleste bare konstaterer at sitet åbenbart ikke virker og aldrig kommer tilbage.

Jeg prøver selv at sørge for at få mindst mulige døde links ved at gøre nogle enkle ting.


Jeg sletter ikke en side, men erstatter den med en side af samme navn der peger til den nye position.

Jeg bruger robots.txt filen til at advisere søgerobotter om at droppe en side så den ikke forbliver i arkivet.


Jeg bruger også meta-tags til at få droppet indexeringen af en side.


Der er en forklaring på robot eksklusion her http://www.robotstxt.org/wc/exclusion.html

Det er slet ikke sikkert at en robot vil respektere dine ønsker i robots.txt filen, men de "gode" søgemaskiner gør det, og de gode søgemaskiner rydder også op i deres cache med tiden, så de "gamle" links forsvinder.

 

Et lille eksempel.

Du har lavet et website og fordi det har noget godt indhold, så er der 50 websites der linker til dig på siden www.supergodtwebsite.dk/ideer/fedestindhold.htm

I bliver nu enige om at innovation har en bedre klang end ideer så i laver subdomænet om og har nu

www.supergodtwebsite.dk/innovation/fedestindhold.htm

Selv om navnet nu ser bedre ud, så er der pludselig 50 websites samt en hulens masse søgemaskinelinks der nu optræder som "døde" links og alle sammen optræder sammen med dit domænenavn.

Hvis du i stedet laver en redirect fra .../ideer/fedestindhold.htm til .../innovation/fedestindhold.htm så virker alle links stadig som de altid har gjort.

Når du taler om at lave domænet om, så kan du miste samtlige indgående links til dit website på en gang, hvis du dropper det gamle domænenavn.

Et problem der vist er proportionalt med antallet af kunder/læsere af dit website og derfor mere alvorligt jo flere kunder der kender dit gamle navn.

Jeg her helt ny Amino så jeg håber ikke jeg bryder reglerne her ved at gå uden for emnet.

Tak for alt det i giver her. At opleve jeres tanker og erfaringer er virkelig noget der booster min egen kreativitet.

 

Kærlig hilsen

;0)Bent

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 05
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/16/2006 10:22:31 AM Forfatter: Bent Lundberg
Når du taler om at lave domænet om, så kan du miste samtlige indgående links til dit website på en gang, hvis du dropper det gamle domænenavn.


Tak for tippet. Men vi har ikke bare slettet siden - vi har en side oppe og køre med links videre til det nye navn. Så efter webstatiskken så trykker folk bare videre, altså dem der kender os. Problemet er at martinussen.com har i et stykke tid lagt bedre på søgemaskinerne end vores nye navn - nembilsalg.dk - men nu ser det ud som om det begynder at hjælpe med min SEO-optimering.

Nogle ideer til hvad I ville søge på, hvis I skulle sælge eller købe bil? 
Side 4 ud af 4 (32 indlæg)