Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købt varer fra Ebay i England. Hvordan med momsen?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået tilsnusket mig lidt varer fra en Ebay auktion i England. Jeg har ingen kvitteringer udover min Paypal betaling til sælgeren. Hvordan momser jeg lige denne her.

Jeg har vel egentlig betalt engelsk Vat. (Vist nok 12%) skal jeg pålægge 25% moms oveni eller kan jeg trække den engelske moms fra?

Jeg kan også lægge de 12% oven i de 25% og fratrække mit skonummer som er 47. Divideret med min trækprocent..... Nej.... Det duer vist ikke..

Håber i kan hjælpe :-)

Mvh

Lasse

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 23:14
Så vidt jeg er orienteret skal du ikke tænke på den danske moms når allerede betalt moms i et andet EU land.
Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 07:57

Hej Lasse

Nå vi handler i udlandet (EU) oplyser vi vores CVR.nr og så betaler vi ikke moms i det pågældende land. Når momsafregningen bliver lavet, skal der svares 25% moms af de varer man har købt i EU-lande, men det samme beløb bliver også trukket fra, så det går lige op. Jeg er ikke klar over, hvad du kan gøre i dit tilfælde hvor du har betalt moms i England og ingen udspecificeret regning har, men jeg tvivler på, at du kan få momsen refunderet.

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:34
Det gør mig som ikke så meget at jeg ikke kan få den refunderet, hvis jeg så heller ikke skal lægge moms på når jeg sælger den.  :-)
Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 08:42
Hej Lasse

Salgsmomsen slipper du ikke for, uanset hvordan du har købt varen, og hvor meget du kan få refundret der.

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)