Hej alle Aminoer :) Vi har for knap 1,5 år siden startet vores eget firma Miktan. Vi importerer bambus artikler fra flere lande i fjernøsten, der strækker sig lige fra lakerede vaser, og over i de mere traditionelle skærebræt. Ja, selv tøj - lagerfører vi inden længe. Vores forretning går ganske fint, og vi er i vækst.. især på grossist området kan vi mærke fremgang. En af årsagerne er muligvis at bambus er " forholdsvis " nyt i Danmark, og mange butikker derfor godt kan lide at have " hvad alle de andre ikke har ". Her tænker jeg især på alle de kendte mærkevarer. Flere magasiner skriver flere og flere artikler om bambus produkterne. Dets styrke, flotte nuancer, og ikke mindst vores miljø. MEN - vores internetdel kører langsomt. Jeg vil ikke sige at vi er utilfredse.. men jeg vil mene at vi kunne få mange flere besøgende, og dermed flere ordrer fra private, hvis vi lærte noget mere omkring internethandel. Jeg ved jo at der på disse sider sidder en masse dygtige folk... så hjælp :) Kommentarer og ideer er meget velkomne. Mange hilsener og god weekend. Martin Mikkelsen Miktan ApS www.miktan.dk
|
Hej Martin
For det første er det dejligt at høre at du har en god forretning. Jeg er ikke i tvivl om at du også kan få den samme succe på nettet. Du kan selv skaffe dig en stor viden herom ved evt. at købe ebogen "e-pusher" der er masser af ideer og råd som jeg kan se de webshop har hård brug for.
Fejlen er nogen gange at man betragter sin webshop noget vi lige fikser om aftenen eller lige med venstre hånd, og ja de fleste succer er altså ikke kommer af lige ad hoc og tilfældigt arbejder. Det kræver viden, kreativitet og masser af ihærdighed at få en online shop op at ringe. Så få læst den i en fat og få implementeret nogle af de gode råd og du vil se en højere konverteringsrate.
Dog vil jeg sig at selv om det er en DanDomain shop i kører med så kan I godt lige få strammet lidt op på købeoplevelsen.
- Jeres forside er for uineteresant, flere lækre billeder og varer og meget mindre tekst(den er de ingen der læser (I'm sorry))
- Varelisterne et fyld med tekster og alle mulige informationer som ikke er relevant før man er interesseret i den enkelte vare(hvorfor skal jeg se vægten, varenummer og lagerstatus på en overordnet liste), generel sælger listerne varen meget dårligt.
Det er en del andre ting som burde forbedres, men der er lige lige så meget tid til lige at beskrive det hele, men dette er noget I hurtig lige kan fikse.
Jeg løber gerne butikken igennem sammen med dig over telefonen, hvis du har brug for det.