Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rejsearrangør

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Gentofte
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu igennem 6 måneder planlagt en virksomhed som rejsearrangør. Dog står jeg tilbage med et uløst problem. Tilsyneladende er der gældende regler når man registrere sig som rejsearrangør. Skal man både arrangere rejse samt ophold er man nødsaget til at blive registreret hos rejsegaratifonden. Umiddelbart ingen problemer i det, men problemet ligger i at de kræver en bankgaranti på næsten 500.000.- kr vel og mærke hvis den samlede omsætning ikke overstiger 4.500.000.- kr om året. En undtagelse hos rejsegarantifonden skulle være hvis man blot stod som arrangør på enten rejsen eller opholdet. I dette tilfælde ville man ikke være nødsaget til at være registreret hos fonden.

Er der nogen der har erfaringer med den problematik og findes der en vej uden om. Min bank er ikke villig til at stille den fornødne garanti

Venlig hilsen

Michael

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Vi har selv bakset med de samme problemstillinger. Rejsegarantifonden er til at spøge med. Det kræver en der henvender sig til deres kontor og så er de på banen (hvad der jo også er deres opgave).

Selv har vi i relation til vores rejser løst problemet i første omgang med at lade vores kunder selv så for rejsen til distinationen - og så lader vi rejsen officielt starte der ligesom den slutter i distinationens lufthavn. Giver lidt udfordring med logistik men folk er flinke til at booke fly efter vores forslag.

Derudover har vi for nogle rejser ladet et andet rejsebureau, som er medlem af rejsegarantifonden stå som teknisk turarrangør.

God weekend

Henrik

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)