Hej aminoer. Jeg er sidder med et lille problem vedr. keywords. Jeg har struktureret min Adwords-kampagne efter producent og produkt. Dvs. Under min producenter har jeg eks. "nike" "Bauer" "hummel" Og under produkter har jeg "skøjter" "hockeystave" "udstyr" osv. (dette er bare fiktive produkter) Problemet at under producenter har jeg keywords der beskriver mærket - Og under produkter har jeg keywords som relaterer til produkterne. Ergo bliver det problematik når en person søger "nike hockeystav" når jeg har et Broad-keyword "nike" i producenter - og et phrasekey-word i produkter som hedder "nike hockeystav" indenunder min "hockeystav gruppe", i produkter. Mit spørgsmål er så hvilken annonce der bliver vist? overlapper de hinanden?De er jo begge potentielle visninger for søgningen "nike hockeystav" - Det er lidt vanskeligt er formulere, men håber i forstår min problematik og har en løsning. Det er ret relevant om kunden kommer ind på den generelle side om "nike" - eller om den side om nike hockeystave. Jeg har hørt lidt om at sætte en kampagne op i adwords, hvor man laver kampagner for den gruppe produkter som har god konvertering og dårlig konvertering og høj ctr osv. Også dropper man helt at navngive kampagnen efter producent, men roder alt sammen... Er der nogen som har erfaring med dette? Hilsen Frederik |
Jeg har selv samme problem i min kampagne.
Jeg har 1 kampagne med søgeordet "T-shirts" og en kampagne med søgefrasen "T-shirts med tryk" men uanset hvad, så er det mine T-shirts annoncer der bliver vist uanset hvilket af de 2 ovenstående termer der søges på.
Jeg har prøvet forskellige ting med budpriser, eksakt match osv., men det er ikke lykkedes mig at få "T-shirts med tryk" vist, så længe jeg har en anden kampagne med søgeordet "T-shirt"
Finder du en løsning lytter jeg meget gerne.