Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken annonce trigger på hvilket keyword?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer. Jeg er sidder med et lille problem vedr. keywords.

Jeg har struktureret min Adwords-kampagne efter producent og produkt.

Dvs. Under min producenter har jeg eks. "nike" "Bauer" "hummel"

Og under produkter har jeg "skøjter" "hockeystave" "udstyr" osv. (dette er bare fiktive produkter)

Problemet at under producenter har jeg keywords der beskriver mærket - Og under produkter har jeg keywords som relaterer til produkterne. Ergo bliver det problematik når en person søger "nike hockeystav" når jeg har et Broad-keyword "nike" i producenter - og et phrasekey-word i produkter som hedder "nike hockeystav" indenunder min "hockeystav gruppe", i produkter.

Mit spørgsmål er så hvilken annonce der bliver vist? overlapper de hinanden?De er jo begge potentielle visninger for søgningen "nike hockeystav"

- Det er lidt vanskeligt er formulere, men håber i forstår min problematik og har en løsning. Det er ret relevant om kunden kommer ind på den generelle side om "nike" - eller om den side om nike hockeystave.

Jeg har hørt lidt om at sætte en kampagne op i adwords, hvor man laver kampagner for den gruppe produkter som har god konvertering og dårlig konvertering og høj ctr osv. Også dropper man helt at navngive kampagnen efter producent, men roder alt sammen... Er der nogen som har erfaring med dette?

Hilsen Frederik

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv samme problem i min kampagne.

Jeg har 1 kampagne med søgeordet "T-shirts" og en kampagne med søgefrasen "T-shirts med tryk" men uanset hvad, så er det mine T-shirts annoncer der bliver vist uanset hvilket af de 2 ovenstående termer der søges på.

Jeg har prøvet forskellige ting med budpriser, eksakt match osv., men det er ikke lykkedes mig at få "T-shirts med tryk" vist, så længe jeg har en anden kampagne med søgeordet "T-shirt"

Finder du en løsning lytter jeg meget gerne.

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

Kan en løsning ikke være at inddrage negative keywords? Fx i gruppen med Nike have "nike hockeystav" som negativt keyword og bruge det som præcist keyword i "hockeystav" annoncegruppen? Det samme gælder med t-shirts, dvs. negativt søgeord på "t-shirt med tryk" i Rene´s "t-shirt" kampagne.

På den måde bør man få skilt tingene ad.

Hilsen Jacob

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kunne være en mulighed, men så skal man satme vær sikker på at den kampagne hvor "nike hockeystave" er - Trigger!! Ellers ender du op med ikke at kunne blive set på hockeystave jo. Og jeg er lidt skeptisk. For så skal du i princippet tilføje alle de produkter du sælger af Nike, som negative søgeord i  "nike"-kampagnen - Så den kan adskille producent og produkt kampagnen.

 

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik

Begge annoncer er potentielle til visning, men den med "nike hockeystav" burde alt andet lige få en højere CTR og dermed være den der bliver vist. Er det ikke tilfældet er jeg enig i at du skal have negative keywords på din "nike" annoncegruppe m.fl. Det er vel bare at checke at den anden annonce bliver vist.

Mht. til arbejdsbyrden i at tilføje all eprodukterne som negative keywords kan du have dem i en tekstfil og så importere dem genne Google Adwords Editor. Så skal du blot importere filen for hvert af dine brands.

Mvh Jesper Jørgensen, Google Advertizing Professional

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar :)

Men det er da utroligt at der ikke er et tool til at bestemme hvilken visning som skal dominere i sådanne tilfælde, da jeg vil vove at påstå at dette problem ses ved en stor procent af alle som har adwords kampagner - Det er nærmest svært at undgå.

Men er der ikke nogen som har en skrædersyet løsning til problemet? Eller findes det ikke? Det virker umiddelbart mærkeligt at skulle tilføje negative keywords for at klare et problem der er så stort - Manuelt. (Ved godt at det er hurtigt med editor, men princippet i at det skal gøres manuelt"

Kom gerne med flere svar og jeres egne erfaringer :)

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)