Jeg er igang med at få min side godkendt til dankort via PBS og en af deres sagsbehandlere har sendt en mail hvor de kræver 50.000 i kaution - er det normal procedure eller bare en skrankepave der lavere sine egne regler ?
Hvad er jeres erfaring med PBS og godkendelse til dankort ?
MVH Dennis Hansen
IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice
... men det er faktisk ikke unormalt at de kræver sikkerhed. Jeg har hørt om et mindre rejsebureau der skulle stille flere hundre tusinder i sikkerhed til PBS (altså udover dem man stiller i sikkerhed til rejsegarantifonden).
Det er typisk hvis du har et helt nyt ApS, SMBA eller enkeltmandsvirksomhed hvor - siger rygtet - din bank ikke har givet en hemmelig, intern 100% positiv godkendelse. Eller hvis du generelt driver virksomhed i en risikobetone branche. Som loven er, bærer PBS jo ansvaret overfor kortholder - hvis du ikke sender varen kunden har betalt for, skal PBS i første omgang tilbage pengene til kunden, hvorefter de kan prøve at gå efter dig... og er du i mellemtiden gået bankeråt så sidder PBS med aben.
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Du kan ofte lave en aftale mellem din bank, dig og PBS, hvor du stiller sikkerhed overfor banken (fx i huset) for de 50K og som banken så garanterer overfor PBS... så skal du ikke ud og forrente pengene, hvis altså PBS lige nu kræver du skal indbetale 50K til dem.
Prøv at ring til dem eller din bankmand
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Ok tak for dit svar - ja der var noget jeg ikke vidste der , men så må jeg bare have fat i min bank og høre om de vil stille kaution hvis det ellers er muligt med al den snak om krise ....
Jeg arbejder på sagen for at få den kaution så jeg kan få mit dankort modul - min bank er dog ikke villig til at stille det tilrådighed så jeg må finde en anden løsning.
MVh Dennis
Da jeg startede krævede de en kaution på kr. 200.000,-
Det endte med kr. 25.000,- så bare ring og forklar hvor "lille og ubetydelig en webside det egentlig drejer sig om" og "at dine penge først og fremmest skal gå til markedsføring".
Da vi startede i sin tid var det præcis det samme PBS krævede. Vi fik lavet en bankgaranti på de 50k. Du må fremlægge dit projekt for banken på en sådan måde at de selvfølgelig kan se en ide i at du kommer igang. Uden kreditkort betaling kan det godtnok være sejt at få solgt noget som helst.
Ja det virker til at være en tung opgave nu hvor alle taler om krise , men 50k burde være småbeløb for en bank , så jeg må bare finde en anden bank der tror på min ide eller finde en privat der tør være kautionist - Tak for gode råd og svar ...
MVh Dennis