Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man bare kaste sig ud i det?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 30. Sep 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle aminobrugere,

Jeg er i arbejde og har fast stilling inden for det fag jeg er uddannet i. Har gået rundt med nogle iværksætterdrømme i mange år, men er lidt i tvivl om jeg bare skal hoppe ud i det.

1. kan man starte selv, mens man har arbejde, eller bliver det bare noget halvhjertet noget?

2. Jeg har en god ide til noget annncebaseret website, synes jeg selv, men hvordan kommer man igang, hvis man ikke skal kan udvilke sådan noget? skal man bruge en til projektstyring? og hvordan finder man sådan en?

Håber i kan give lidt gode svar retur.

Hilsen

Michael

Fra København
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 21:07
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michael

Det er bare på med vanten og komme igang. Hvis du har overskud til at bruge din fritid på det, skulle det ikke være noget problem. Men, det er nemmere hvis du får et OK fra dit job, så du ikke skal gå og skjule det.

Du kan helt sikkert finde en her på amino, der kan hjælpe dig med at udvikle dit website, når du har lagt en slagplan.

Held og lykke med det.

Mvh
Brian

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 23:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej, din idé er elendig!

- (Synes bare lige jeg ville være på tværs)

Hvis du vil have mit råd, så prøv at skrive hele forløbet i din virksomhed ned, og start med at sørge for alle de små ting, så det ikke går ud over din tid alt for voldsomt, du kan jo sagtens arbejde ved siden af, og så bare løbende tage det, med mindre din ide skal være i gang LYN HURTIGT (i så fald bliver den jo, netop, forhastet og halvhjertet) - Der er ikke nogle tids begrænsning på hvor længe du skal  være om at starte, så jeg ville mene, at du sagtens kan arbejde ved siden af, og tage det i det tempo der passer dig.

Jeg vil dog lige nævne; Inden du invistere i et firma til at lave din hjemmeside (Der er sikkert mange der allerede sidder og overvejer at sælge ham en hjemmeside?.. Ja dig .. ) så prøv selv først, der findes mange templates som er helt gratis, og det kræver ikke andet end en bekendt i alderen 15-20 (eller i vores tid, 9 år-20 :S .. ) de har forstand på det, og det er hurtigt penge sparet, så kan du altid løbende vudere om den hjemmeside vil holde eller du har brug for noget mere pro.

Ellers, så spørg her inde, er sikker på at der er mange der vil være hjælpsomme.

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 00:47

Hej Michael.

Inden du kaster det hele overbord, så brug 10-15 aftener på at skrive en forretningsplan (kan hentes på bl.a. http://www.startvaekst.dk/ ), mens du samtidig surfer rundt på nettet efter lignende sider (og der er nok flere end du håber).

Få derefter en anden person til at kigge det igennem, og gå så igang med projektet hvis du stadig synes ideen er god og holdbar.

Mvh.

ditbrugtmarked

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:29

Hej ditbrugtmarked

Har du selv fået skrevet en forretningsplan færdig?

Mvh,

Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:15

Som nævnt er det en rigtig god ide at lave en forretningsplan. Den giver et overblik over, hvad det hele indebærer. Og dine iværksætterdrømme... kan de køre på hobbybasis, eller skal det med tiden være heltid? Skriv alting ned.

Da jeg startede for godt 2 år siden, var der noget i de gamle amter, der hed hjælp til iværksættere. Prøv at tage kontakt til kommunen eller amtet (eller skat – de er også rigtig flinke til at hjælpe). I mit tilfælde fik jeg hjælp til at vurdere min forretningsplan og mit budget og fik et forholdsvist realistisk bud på, om idéen kunne bære.

Held og lykke med projektet!

... og god weekend Big Smile

Fra Odense
Tilmeldt 30. Sep 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:27
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Tak for alle de gode råd, jeg kan tilføje jer er godt i gang med en forretningsplan, dog ikke helt færdig.

Michael

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:33

Hej Bettina

Har du selv fået skrevet en forretningsplan færdig?

Undskyld, at jeg borer i det (igen); men det er af oprigtig interesse og ikke bare for at spamme med det samme spørgsmål igen.

Hvis flere i denne tråd forslår, at man skal skrive en forretningsplan, så ville jeg være rigtig glad for at høre, om vedkommende selv har skrevet sin egen forretningsplan færdig og ikke er gået død lang tid forinden?

Mvh,

Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:37

Hej Christian

Ja, det har jeg. Men nu udsprang min virksomhed sig også af en sygemelding og som revalidering. Så det var et krav fra kommunens side, at der var en forretningsplan, og at jeg brugte amtets rådgiver på området...

Jeg syntes, det var et rigtig godt værktøj, selvom der i mit tilfælde var meget, som ikke var relevant. Den gav mig muligheden for at se alle aspekter af det at starte op som selvstændig, også fordi jeg nu engang lider af en overfølsomhedssygdom, der gør, at jeg ikke kan færdes i samfundet til daglig og derfor kun arbejder hjemme. Min situation er speciel, hvad det gælder.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:38

Det skal så også nævnes, at SKAT også ydede en meget fin service. Da jeg ikke var glad for at skulle tage til et af deres møder, mødte de selvfølgelig op på min adresse for at rådgive mig. Det var utrolig positivt!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)