Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post DK hæver priserne igen

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

PostDK priserne er helt vilde, men nu har jeg kørt i nogle måneder med både
PostDK og GLS Pakkeshop løsningen og langt de fleste vælger stadig PostDK !

Til NetMama:

Jeg kan se på din side, at du tilbyder rigtig gode priser på forsendelse:
"Det koster 39 kr. at få tilsendt varer for under 200 kr. (inkl. moms).
Hvis du køber varer for over 200 kr. (inkl. moms) sender vi varerne til dig gratis."

Hvordan du kan få en sund forretning ud af det, er mig umuligt at se :-( ... Avancen på
de varer jeg sælger, tillader ihvertfald ikke gratis forsendelse på et beløb som kr. 200,00

Det første år havde jeg også "super"-priser på fragten, men valgte så at køre hårdt mod
hårdt, forstået på den måde, at jeg ikke ville sætte penge til på fragten. Om tøjbranchen
presser hinanden så meget, at det er umuligt at ændre på, ved jeg ikke ... men jeg har
aldrig fortrudt, at kunden må betale det, det koster at få varen tilsendt. Jeg 100% sikker
på at de kunder der shopper i min webshop, er klar over at det koster at få en vare sendt,
så længe man ikke tager mere end de gældende portotakster.

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:23

Jeg sender forsendelser op til 500 gram som brev, og jeg har endnu ikke mistet en forsendelse på denne måde. Det er selvfølgelig min risiko, men det lever jeg med. Og hvis der forsvinder en, må jeg jo sende kunden en ny vare, det drejer sig ikke om store beløb.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 14:29

Hej Kirsten

Det koster ikke et fast beløb hver måned! Pris og vægt beregnes!

Prisen for 1 kg ved GLS, er i omegnen af kr. 39,00 (u/moms), det beløb betaler kunden (kr. 49,00 inkl. moms)

Men stadig vælger langt de fleste af mine kunder PostDK!

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 271
Fra  www.milledille.dk Skrevet kl. 14:30

Jeg synes, at det er ufatteligt, at det skal være så dyrt at sende pakker med Postdanmark. GLS er billigere ja, men det er sværere at indlevere og afhente pakker, så medmindre man udelukkende sender fra/til erhverv, synes jeg ikke, at det er en reel mulighed.

Med alle jer iværksættere med gode tanker/ideer. Er der ikke nogen, som kunne finde på en modpol til Postdanmark - eller skal de have monopol på forsendelser?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:35

Jamen jeg vil da mene at GLS er godt på vej til at blive det bedste modspil vi kommer til at se. Ingen tvivl om at der skal rettes en del ting til så det bliver nemmere for modtageren, men med over 400 pakkeshops og de billigste priser, vil jeg mene at de er rigtig godt på vej.

Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 14:42

Blankensteiner:

Til NetMama:

Jeg kan se på din side, at du tilbyder rigtig gode priser på forsendelse:
"Det koster 39 kr. at få tilsendt varer for under 200 kr. (inkl. moms).
Hvis du køber varer for over 200 kr. (inkl. moms) sender vi varerne til dig gratis."

Hvordan du kan få en sund forretning ud af det, er mig umuligt at se :-( ... Avancen på
de varer jeg sælger, tillader ihvertfald ikke gratis forsendelse på et beløb som kr. 200,00

Det første år havde jeg også "super"-priser på fragten, men valgte så at køre hårdt mod
hårdt, forstået på den måde, at jeg ikke ville sætte penge til på fragten. Om tøjbranchen
presser hinanden så meget, at det er umuligt at ændre på, ved jeg ikke ... men jeg har
aldrig fortrudt, at kunden må betale det, det koster at få varen tilsendt. Jeg 100% sikker
på at de kunder der shopper i min webshop, er klar over at det koster at få en vare sendt,
så længe man ikke tager mere end de gældende portotakster.

Det er gået fint nok et stykke tid - jeg har regnet frem og tilbage og spurgt mine kunder, og det giver faktisk et fint overskud som det er lige nu - jeg sender forsendselser under 5-600 kr. som brev, og har aftale med PostDK så jeg får "rabat" på forsendelse af pakker.

Men du har ret i, at det ser ud som super-priser. Jeg har tidligere kørt med en højere porto, men antallet af besøgende i forhold til antallet af ordrer var simpelhent for lille til, at jeg kunne skabe et fornuftigt overskud.

Jeg er dog i gang med at forsøge mig frem med prisen for porto og mindstebestilling for gratis forsendelse, og jeg har flere gange overvejet at sætte mindstebestillingen op til 300kr.

-Hanne

NetMama.dk

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 14:58

Hanne Eskerod:

Det er gået fint nok et stykke tid - jeg har regnet frem og tilbage og spurgt mine kunder, og det giver faktisk et fint overskud som det er lige nu - jeg sender forsendselser under 5-600 kr. som brev, og har aftale med PostDK så jeg får "rabat" på forsendelse af pakker.
Men du har ret i, at det ser ud som super-priser. Jeg har tidligere kørt med en højere porto, men antallet af besøgende i forhold til antallet af ordrer var simpelhent for lille til, at jeg kunne skabe et fornuftigt overskud.
Jeg er dog i gang med at forsøge mig frem med prisen for porto og mindstebestilling for gratis forsendelse, og jeg har flere gange overvejet at sætte mindstebestillingen op til 300kr.

Så du tager kr. 39,00 for et brev? Ikke pakke?

Hvis ja, giver det meget bedre mening, rent økonomisk :-)

Er der så ikke kunder der reagerer på at skulle betale kr. 39,00, mens brevet er takseret lavere?

Tilmeldt 12. Sep 07
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 16:34

Hej Hanne,

Et alternativ til PostDanmak kan være DPD. Jeg modtog et tilbud fra dem i forrige uge, og priserne var faktisk ret okay.

Jeg har ikke selv valgt at benytte dem endnu, men dengang jeg sad med tilbuddet regnede jeg vist prisen ud til at for en pakke under 2 kg var prisen 43,- kr. incl. moms, Track&Trace og forsikring på 4000,- kr.

Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 16:36

Blankensteiner:
Er der så ikke kunder der reagerer på at skulle betale kr. 39,00, mens brevet er takseret lavere?

Nej, det har jeg aldrig haft bemærkninger over - men langt de fleste vælger også at købe varer for mere end 200 kr. - jeg tror 95% af mine ordrer er for 200 kr. eller mere.

-Hanne

NetMama.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 16:43

Ved ikke hvor meget fragten betyder for kunden, men det kunne bestemt være interessant at undersøge.

For mig som virksomhed vil jeg helst sende dem som pakke med forsikring, men hvis jeg mister 25 % af potentielle kunder fordi de ikke vil give 60 kr. for at få en lille pakke sendt....jamen så vil jeg skam godt yde den service at sende som maxibrev til 20,5 kr. og tage det fulde ansvar....hvis det da giver 25% flere kunder.

Så ryger der en pakke engang imellem, postdanmark kvajer sig eller man rammer en "uærlig" kunde der nægter at have modtaget varen.

I sidste ende skal man jo vide om det kan betale sig eller at ...at yde denne ekstra service for kunden.

Nogen der har praktiske erfaringer om det kan betale sig?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)