Så har mit forlag kommet med den første bog: ”Husk din øl: Øl på pc med Idunware Øl”. Det er en lidt speciel udgivelse ved, at det er en pakke med en bog og computerprogrammet som bogen beskriver. På den måde kommer man til at købe programmet hos sin boghandler (eller evt. sin ølhandler).
Ideen med programmet er at samle på smagsoplevelser. Med den mængde af forskellige øl man kan købe, har jeg haft svært ved at huske, hvad det var for en, der smagte specielt godt og fx hvilken mad, den passer til. Og det gav så ideen til at lave et program til at holde styr på oplysningerne.
Jeg har haft designere, programmører, tester osv. til at udføre det praktiske, mens jeg har stået for styringen.
Det var da en sjov ide! Ærgeligt man ikke har været en del af udviklingen på opgaven.
Hvordan kan det være det ikke er udviklet til online? Så kunne os på Mac også være med...
Mvh Brian
Der er mange steder på nettet, hvor man kan anmelde øl, men jeg ville gerne have et program til egne oplysninger (og så synes jeg, at det ligger bedst på ens egen computer). Jeg ville da gerne have lavet programmet, så det også kunne køre på Mac.
Man kunne jo lave noget med login, og vælge om ens oplysninger skulle være private, eller offentlige. Samtidig kunne man anbefale øl, special forretninger der forhandler øl, mv.