Nu har jeg efterhånden arbejdet en del med detaljer etc. den seneste til på min side
www.fashionline.dk
Hermed en omgang kritik.
1. For mange produkter på forsiden, med for små billeder. Vælg 6 produkter ud og fremhæv dem noget mere.
2. http://www.fashionline.dk/jeans-c-65.html - det er ikke tydeligt for mig om jeg må tage mig til takke med de få informationer på siden eller om der reelt er en under side et sted. Lav en knap der hedder mere info eller lign.
3. http://www.fashionline.dk/f_by_friis_gabba_bælte_white-p-182.html - Her bliver jeg forvirret over jeres priser. Først og fremmest står der nogle priser oppe i højre hjørne, her for jeg rabat. Midt på siden står en anden pris uden rabatten. Jeg ville nøjes med at vise prisen nede i teksten og slette den oppe i hjørnet - som på mig virker som et ulogisk sted at placere prisen.
4. På login siden mangler i at style en enkelt knap.
5. Hvorfor dælen skjule det at springe over uden at oprette konto så meget at i ser jer nødsaget til bruge en helt underside på at forklarer systemet. Hiv det frem med stort på logi siden øverst, og nøjes med at lave en lille reklame for det at oprette en bruger. Giver i overhovedet jeres brugere nogle fordele? Hvis ikke hvorfor så overhovedet have et unødvendigt ekstra step i bestillingsproceduren.
6. Jeg har ikke testet følgende scenarie, men hvis jeg opretter en bruger hos jer og køber en varer, hvorefter jeg 3 måneder senere vil købe hos jer igen men har glemt alt om jeg har oprettet en konto, så vælger derfor gå videre som gæst. Jeg indtaster samme email som jeg brugte dengang jeg oprettede en konto- for jeg lov til at gå videre? hvis ikke så er det i mine øjne en kritisk fejl der skal rettes.
7. Hvorfor så mange underlige lande i dropdown boksen? Sender i pakken til mig hvis jeg vælger MC Donalds island? Tøm ud i listen og vælg kun til de lande i vil sende til. F.eks. europæiske lande.
8. Jeg kom til at skrive min email forkert (forkert endelse, som systemet ikke genkendte) under køb uden konto, og pludselig gik det helt galt, jeg røg over på opret konto og skulle udfylde passwords, jeg prøvede at gå tilbage i browseren til jeg kom til indkøbskurven og prøvede så igen at trykke køb uden konto, men denne gang kluderede systemet helt i det. Højst sandsynlig fordi der ligger en session der ikke er slået ihjel. Men det vil sige nok mister de fleste kunder der kommer til at taste forkert i deres mail adresse første gang.
9. I internet explorer får jeg at vide der er usikre elementer der vil blive loadet når jeg går til indkøbskurven. Mange aner ikke hvad denne irriterende popup betyder og vælger at smutte fordi de bliver nervøse.
Det var alt jeg lige kunne finde. Et par kritiske fejl der kan gøre i mister kunder, men overordnet set en rigtig flot og gennemarbejdet shop i kan være stolte af.