Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det her SPAM?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ku godt lige bruge en hjælpende hånd, er nemlig lidt i tvilv omkring hvor grænsen til SPAM går.

1. Hvis jeg som virksomhed sender en mail ud til f.eks. 1 eller 10 andre virksomheder, med henblik på at sælge dem mit produkt - så er det SPAM!

2. Hvis jeg som virksomhed sender en mail ud til 10 konkurrende virksomheder, med forespørgsel på at få et tilbud på deres produkt til mig selv - så er det ikke SPAM. (Men er byggebranchen den eneste branche, hvor der er lovgivning der siger hvor mange tilbud man må indhente?)

3. Hvis jeg som virksomhed sender en mail ud til 10 konkurrende virksomheder, men påvegne af 3. part - med forespørgsel på at få et tilbud på deres produkt til 3. part - er det så SPAM fra min side af, fordi det ikke kommer direkte fra 3. part?

Håber på en masse fornuftige svar :-)

På forhånd tak

Mvh

Rasmus

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:26

Spam-reglerne i forhold til mails og erhvervsdrivende går på, om man prøver at afsætte et produkt/skabe omsætning/generere ordrer (direkte eller indirekte).

I dit punkt 3 indhenter du tilbud på vegne af en 3. part og prøver derfor ikke at afsætte noget eller på anden vis tjene penge på dine mails selv. Derfor kan jeg ikke forestille mig, at det skulle bringe dig på kant med spam-lovgivningen.

Fra København
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:41

Jeg ville heller ikke mene at punkt 3 er spam, da jeg netop forespørger deres produkt. Punkt 3 kan vel nærmere kaldes for en "kundeforespørgsel".

Såfremt at kundeforespørgsler en dag bliver defineret som SPAM, må det godt nok være svært at få kunder! :-)

Fra Hals
Tilmeldt 16. Aug 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 08:32

Hej Rasmus,

Der er slet ingen tvivl om, at hvis det handler om at fremsende en forespørgsel på et eller flere produkter, så er der ikke tale om SPAM. Det ville det f.eks. være, hvis du sammen med forespørgselsen vedhæftede tilbud på dine egne ydelser/produkter. Så er der nemlig det der hedder opfordring til tilbud og det er ulovligt pr. mail, med mindre det er en eksisterende eller tidlgiere kunde eller en person, der har givet sin accept til at modtage en mail med et tilbud fra dig.

Jeg hjælper ligeledes mine kunder med at finde den rette leverandør til den rette pris i forhold til den stillede opgave. Jeg spørg dog ikke 10 leverandører, da jeg efterhånden kender en række leverandører indenfor forskellige områder og ved hvor jeg skal spørge. En gang i mellem laver jeg så en stikprøve hos en ny leverandør. Det er god indkøbsskik at følge markedsprisen og ikke bare lade sig lulle i søvn af få leverandører.

Til sidst, så vil jeg altså også lige sige, at du får et tidskrævende job, hvis du hvergang vil spørge op til 10 leverandører - oftest får man altså en langt mere smidig forretningsgang, ved at finde få gode samarbejdspartnere - et tæt samarbejde vil både kunne give langt bedre priser og større fleksibilitet, da der jo tale om et samarbejde. Der er nemlig ikke noget værre end en virksomhed, der hele tiden spørg på tilbud, men aldrig kommer med en ordre!Det bliver man træt af som leverandør.

Men held og lykke med virksomheden.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)